Olası Bir PS4 Emülatörü: Spine

YouTube'da Emulator Team'in yayımladığı son videoda olası bir PS4 emülatöründen bahsediliyordu. Bu tip gerçek olamayacak kadar güzel bir şeyle karşılaşan herkes gibi hemen bu emülatörün gerçek olup olmadığını araştırdım. Gelin PlayStation 4 oyunlarını bilgisayarda bir emülatör yardımıyla oynamaya ne kadar yakınız birlikte bakalım.

devofspine'ın YouTube'a spine - PS4 emulator for Linux başlığıyla 1 Nisan 2019'da yüklediği video, emülatörün sahte olabileceği hakkında ciddi şüphe oluşturuyor ama 10 Haziran 2019'da çıkan haberlerde emülatörün gerçek olabileceği yazıyor çoğunlukla ve ben henüz bu emülatör sahtedir diyen bir yazıya denk gelmedim.

Üç gün önce devofspine tarafından açılan spinedemo isimli kod deposuysa sadece üç değişiklik içeriyor ve bu depoda herhangi bir kod parçası bulunmuyor. Depoda neler olduğuna daha sonra değinelim ve şimdi proje hakkında internette yazılanlara göz atmaya devam edelim.

Krystalgamer isimli Twitter kullanıcısı Spine'in çalıştırılabilir dosyasında semboller olduğunu görmüş.

reddit'te yedi gün önce Spine PS4 Emulator - Another fake (More info in comments) başlıklı bir konu açılmış, epey bir tartışma yapılmış ve doğal olarak projeye şüpheyle yaklaşılmış. Sonrasında projenin geliştiricisi devreye girip bazı noktaları aydınlatmaya çalışmış (hiç belgelendirme olmamasına ve kaynak kodların kapalı olmasına ilişkin):
Çünkü belgelendirme ağaçta yetişmiyor ve hazırlamak gerçekten çok zaman alıyor. Şu an böyle bir zamana sahip değilim ve olduğumda da başka bir şeye harcamayı tercih ederim. Ayrıca bu noktada projeyi açık kaynak yapmak istemiyorum. 
... 
Kesinlikle kimseyi kandırmak istemiyorum. Bir Patreon hesabım yok (ve sahip olmayı da planlamıyorum). İnternetteki rasgele insanların bana kin beslemesinden başka bir şeye neden olmayan bu demodan daha çoğunu yayımlamak istediğimden bile emin değilim.
4chan'in /v/ - Video Games kanalında da Linux PS4 emulator başlığı altında biraz konuşulmuş ama önemli pek bir şey yok.

Zophar's Message Domain'de de birkaç kaynak sunularak görünene göre Spine'ın gerçek bir PS4 emülatörü olduğu söylenmiş.

Ayrıca Spine hakkında
başlıklarıyla haber yapılmış.

Açıkçası We Are Doomed isimli ikinci bir oyunun da emülatörle çalıştığı söylenmiş olmasaydı Spine'ın sadece Mega Man Legacy Collection içindeki eski konsollara ait ROM dosyalarını çalıştıran bir kandırmaca olduğunu düşünecektim ama bu haliyle kesin bir şey söylemek için projeyi biraz daha izlemek en iyisi.

Şu an GitHub üzerinden sunulan çalıştırılabilir dosyaları denemeyi düşünmüyorum. Denemek isteyenler gerçek bir sistemde veya VMware Fusion üzerinde bunu yapabilir. VirtualBox ise şu an desteklenmiyormuş.

Bu arada PS4 için Orbital isminde bir emülatör çalışması daha varmış. Fırsat bulabilirsem onun hakkında da bir şeyler yazacağım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h