Kate ve Blok Seçim Kipi

Terminalde GNU nano, grafik ekranda Kate tercih ettiğim metin düzenleyiciler. GNU nano'yu temel olarak basitliği için sevsem de Kate'i sevmek için önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi pek çok sebep sayabilirim:
Kate, bugün de hayatımı çok kolaylaştırınca kısa bir övgü yazısıyla geliştiricilerine teşekkürlerimi sunmak istedim.

A list of sample Web App Ideas yazısında yer alan uzun bir UPA listesini Markdown biçiminde yazdığım bir belgeye almak istedim. Bunu tek tek yapmak çok zor olacağı için işi olabildiğince pratikleştiren Kate'in blok seçim kipinden yararlandım.

Şimdi işlem adımlarından bahsedeceğim ve bunu, çok zor olduğu veya benden başka kimse yapamayacağı için değil, yalnızca, henüz blok seçim kipine sahip olmayan bir metin düzenleyici kullananların neler kaçırdıklarını fark etmelerine yardımcı olmak için yapacağım.

Bunu belki terminalden düzenli ifadelerle tek seferde veya Kate'teki veya benzeri metin düzenleyicilerdeki araçları daha akıllıca kullanarak daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz ama ben doğaçlama olarak takip ettiğim yolu anlatacağım burada. İlk önce listemizin HTML'de ve Markdown'da nasıl göründüğüne bakalım:


İlk önce listenin bulunduğu sayfadan UPA'ların tümünü seçip belgeme kopyaladım. Böylece tüm UPA'ların isimlerini belgeme aktarmış oldum.

Daha sonra blok seçim kipine geçerek tüm satırlardaki öğelerin sol tarafını seçili hale getirdim. Bu seçili yerlerin hepsine tek seferde yıldız, boşluk, aç köşeli parantez, kapa köşeli parantez, aç parantez, kapa parantez karakterlerini ekledim. Tüm satırlara aynı sayıda karakter eklediğim için UPA isimleri hala hizalı kaldı. Bunların hepsini tek seferde seçip yeni bir satıra taşıdım.

Sonra listenin bulunduğu HTML sayfasının kaynak kodunu açıp tüm listeyi kopyaladım. Adreslerin sol tarafı hizalı olduğu için bunlardan blok seçimiyle kolayca kurtuldum. Sağ tarafından kurtulmak içinse düzenli ifadelerden yararlanmam gerekiyordu. Bunun için basit bir düzenli ifade kullanarak tırnak işaretlerinden sonraki her şeyin silinmesini sağladım:


Bu işlemle birlikte artık tamamen farklı satırlarda, aynı sayıda satırdan oluşan üç gruba sahiptim:
  • Markdown'da liste oluşturmak için kullanılan söz dizimine ait karakterler
  • UPA'ların isimleri
  • UPA'ların adresleri
Geriye bunları bir araya getirmek kalıyordu, tahmin edebileceğiniz gibi burada tek dikkat edilmesi gereken şey, önce adreslerin parantez içine, sonra da isimlerin köşele parantez içine taşınması.

Söylediğim gibi bu yazı sadece Kate'i övmek için yazılmıştır. Sizin aklınıza daha basit bir yol geliyorsa yorum bırakmaktan çekinmeyin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h