Emojilerin Favicon Olarak Kullanımı

LinuxFr.org'da yayımlanan Quelques cadriciels Web C++ yazısındaki basit web uygulamasını Cutelyst'e aktarırken uygulamanın konusuna uygun olarak basitçe bir hayvan emojisi kullanmaya karar verdim.

Google arama sonuçlarında karşıma çıkan Favicon.io ile bir tilki emojisini favicon.ico olarak indirip geleneksel yollarla uygulamama dahil ettim. Bununla birlikte bu yöntemde beni rahatsız eden şeyler vardı.

İlk başta Favicon.io gibi bir servis olmasaydı GIMP gibi bir resim işleme yazılımında biraz uğraşmam gerekecekti. Daha önemlisi webe yönelik geliştirme yapmaya yeni başlamış biri olarak devrimci kesilmek istemiyorum ama bu işi yapmanın en iyi yolunun bu olmadığını düşünüyorum.

Bu şekilde düşünen tek kişi olmadığımı görünce sevindim. Kristján Oddsson, Twitter'da aşağıdaki gibi dert yanmış:
Emojileri favicon olarak kullanabilmek için hangi teknik komiteye teklif sunmam gerekiyor?
Sonra da güzel bir çözüme ulaşmış ve bunu günlüğünde benim gibi yenilerin de kolayca anlayabileceği şekilde anlatmış:

Daha iyi bir yol bulana kadar yukarıdaki gibi emojileri favicon olarak kullanabilirsiniz. Bu veya benzeri yöntemlerle örneğin her hayvan sayfası için farklı hayvan emojisi kullanılabilir.

Son olarak şunu söylemek istiyorum. Eğer uzun süredir webe yönelik geliştirme yapıyorsanız favicon'ların kullanımıyla ilgili aslında hiçbir sorun olmadığını düşünebilirsiniz. Ama sizce ortada bir sorun olmasa insanlar favicon kullanmayan geliştiricilerin sitelerini rahatça kullanabilmek için Favioli gibi çözümler üretmeye uğraşır mıydı?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h