2ine

OS/2 uygulamalarını Linux üzerinde çalıştırmak için Ryan C. Gordon (icculus) tarafından 2ine (okunuşu twine) isminde bir proje başlatıldı.


Patreon sayfasındaki bir terminal ve beyaz bir kutucuğun göründüğü bu ekran görüntüsünün üzerinde yer alan ilk cümle şöyle:
Ekranda bu aptal beyaz kareyi elde etmek için ne kadar çaba harcandığını bilemezsiniz.
Tuhaf, düşük seviye şeyler hakkında uzun ve teknik yazılardan hoşlanıyorsanız Patreon'daki proje tanıtımını okumanızı tavsiye ederim. Ben de çok kısa ve teknik olmayan bir özetini aşağıda vermeye çalıştım.

2ine, Wine'nin Windows çalıştırılabilir dosyalarını emüle ettiği şekilde OS/2 çalıştırılabilir dosyalarını emüle eden bir proje. Gordon, iyi kod ve kötü ürün isimleri üreten programcıların geleneğini devam ettirmek için bu ismi seçtiğini belirtmiş.

Son olarak Gordon'un bir OS/2 emülatörü yazmaya nasıl giriştiğini belirttiği kısmı alıntılıyorum, bundan sonrası tamamen teknik detay olduğu ve çevirmesi uğraştıracağı için okumasını meraklılarına bırakıyorum.
Bilgisayarlar hakkında yapılan tüm tanıtımlar bir sürü yalanla başlar. Baştan aşağıya kadar karmaşıklık vardır ve sadece "merhaba dünya" yazdıran bir program yazmak istediğinizde hepsini bilmek zorunda değilsinizdir. Bu hem bir nimet hem de bir lanettir, fakat çoğunlukla bir hayatta kalma mekanizmasıdır: rastlamak üzere olduğun her şeyi biliyor olsan, asla başlamazsın. İşte ben de bu şekilde bir OS/2 emülatörü yazmaya başlamıştım.
Projeye ilk duyurulduğunda bakmıştım ama o an zamanım olmadığı için hakkında bir yazı yazamamıştım. Şimdi emülatörler hakkında bir şeyler yazıyorken onun da hakkını teslim etmek istedim.

Kaynaklar

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h