Goodreads Hesabımı Niye Kapatıyorum

Goodreads hesabımı kapatıyorum çünkü kullanmıyorum. Elbette bunca zaman kullanmadığım halde durduğu gibi bundan sonra da bu şekilde gidebilirdi ama bu az da olsa bir yük getiriyor bana, dolaplarda kullanılmayan ama atılmaya da kıyılamayan veya üşenilen eşyalar gibi. Bunlara sahip olanlar ne demek istediğimi anlıyordur.

Goodreads ile tanışarak bir hesap açmam okuduğum, okuyor olduğum ve okuyacağım kitapları kolayca not alabileceğim bir servis aramama denk gelir. O zaman yaptığım araştırmaya göre bunun için en doğru hizmetin Goodreads olduğuna karar vermiştim. Belki hala öyledir ama kesin olan tek bir şey varsa o da bana göre olmadığıdır. Çünkü her ne kadar son dönemde pek fazla kitap okumasam da fena bir okuyucu sayılmayacağım dönemde bile kullanamadım Goodreads'i. Ya içimden gelmedi ya zaman ayıramadım ya uzak geldi ya da başka bir şeyler.

Belki Google Kitaplar'a geçen yaptığım bir ziyaret olmasa ileride kullanırım diye Goodreads hesabımı açık bırakmayı düşünebilirdim. Ama Google Kitaplar'ın tam da aradığım basitlikte ve elimin altında olması işleri benim için çok kolaylaştırdı. Goodreads hesabımı gönül rahatlığıyla kapatabilirim.

Goodreads hesabımı kapatmak için ana sayfanın sağ üstünden profil fotoğrafım olması gereken yere tıkladım ve buradan edit profil (profili düzenle) seçeneğini açtım. Açılan sayfada ikinci sekme olan settings'i (ayarlar) açarak en aşağıda bulunan delete my account (hesabımı sil) bağlantısına tıkladım. Yapmakta olduğum işlemi onaylamak için yeni bir sayfa açıldı. Burada tüm kitaplarımın, yorumlarımın, yazılarımın ve etkinliklerimin tamamen silineceği yazıyordu. Ayrıca tartışma listelerindeki / forumlardaki girdilerimin isimsiz olarak kalması için de bir seçenek bulunuyordu. Zaten bu hesabı hiçbir şekilde kullanmadığım için bu seçeneği de kullanmama gerek yoktu. İlgili bağlantıyı tıklayarak hesabımı sildim. Bu kadar. Aralık 2010, Ocak 2012.

Şimdi Google Kitaplar'a yeni kitap bilgileri nasıl eklenir diye merak ediyorum ve birazdan bakmaya çalışacağım. Goodreads için nasıl olacağı şurada yazıyor, ilgilenenler bakabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h