ÖSS'nin Faydaları

ÖSS kaldırılmasın, genç dimağlar müziksiz kalmasın. Ben kim miyim? Tabii ki ÖSS'nin yılmaz savunucusuyum. Çünkü müzik kültürüm ÖSS sayesinde başladı. Nasıl oluyor diye sormayın ve beni sinirlendirmeyin, ÖSS kalkmayacak, ilk önce bunda anlaşalım.

Daha önceleri müzik dinlemekten daha önemli ne işlerim vardı bilmiyorum ama ÖSS'nin öncesinde müzik adına hiçbir şey hatırlamıyorum. Daha önceleri televizyonda çizgi film izleyip duruyordum herhalde. Şiir okumak gibi şarkı/müzik dinlemek de saçma geliyordu o zamanki bana galiba. Fakat ÖSS elimden tuttu ve bana müziği öğretti, sevdirdi. Teşekkürler ÖSS.

Size şaka gibi gelebilir, bana inanmayabilirsiniz ama gerçek bu. Tek kardeş olduğum için müzik kültüründen yararlanabileceğim ağabeyim veya ablam yoktu. Anne ve babamın müzik zevkleri de bana hitap etmediği için müziğe pek ısınamamıştım. Kim yardım etti peki bana? Anladın sen cevabı...

Burada biraz kendimden bahsetsem yazıyı daha iyi anlamanızı sağlayabilirim. Ortaokuldan sonra niyedir bilinmez meslek lisesine yazdırıldım. Elektronik bölümüne, Haydar Akın Anadolu Meslek Lisesi'ne. Neden elektronik sorusuna neredeyse hiç bir cevap yok kafamda ama yeni yeni ısınmaya başladım (yaklaşık sekiz yıl sonra).

Neye hazırlık olduğunu bilmediğim bir İngilizce hazırlık sınıfından (hakkını yemeyeyim, Sevim Hoca sayesinde -o sene kadını, annemden daha çok görüyordum, main korscu- bir daha İngilizce'ye çalışmadan ÜDS'den 63.75 almayı başardım, ne işime yarayacaksa) sonra sırayı bozmadan bir ve ikinci sınıfı da bitirdim. Son sene (üçüncü sınıf) ÖSS diye bir şey olduğunu duydum, üniversiteye girebilmek için buraya girmek gerekiyormuş. Burada da başarı kazanmak için de dershaneye gidilmeliymiş. Pek kafama yatmamıştı ama herkes öyle yapıyordu, ben de geri kalmadım.

Gittiğim dershanede hiç kız yoktu ve bu bana çok iyi gelmişti, çünkü lisede de kız olmayan bir sınıfta okuyordum. Böylece ikinci türle yakın ilişkiler kuramıyordum, bu da benim bilişsel zekamı geliştirirken, duygusal zekamın ağzına sıçıyordu. Neyse Ben Niye Sosyal Fobik Oldum'da daha fazla bahsederiz bunlardan.

Dershaneye başladık, hafta içi okul, hafta sonu dershane, günler böyle geçip gidiyordu. Ama bir sorun vardı. Dersler çok sıkıcıydı ve ben bir bilgisayar manyağı/bağımlısıydım. Derslere çalışmam ve bilgisayarı bırakmam gerekiyordu. Birden bırakamadım bilgisayarı. Normal biri olsaydım günden güne bilgisayar başında geçirdiğim zamanları azaltmaya çalışırdım değil mi ey okur. Ama benim normal olduğumu ben bile iddia edemem ve ilk önce monitörü bıraktım. Evet yanlış anlamadın monitörü çıkardım götürdüm. Tabi monitörü çıkarmadan önce arkadaşlardan mp3 denen müzik dosyalarını alarak bilgisayarıma yükledim. Daha sonra da hem bilgisayarı bu halde kullanabileceğim tek yöntem olan müzik dinleyerek hem de ders çalışarak ÖSS'yi kazandım. Hem de müzik dinlemeyi öğrendim. Mono neymiş, Stereo neymiş hepsini bildim, anladım.

Buradan tüm İngilizce hocalarıma selam olsun, bu yazıyı onlara armağan ediyorum, elli milyonum boşa gitmedi.

Yorumlar

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h