30 Haftada 30 Linux Kernel Geliştiricisi: Sarah Sharp

Bu röportaj aslen Jennifer Cloer tarafından 25 Haziran 2012'de 30 Linux Kernel Developers in 30 Weeks: Sarah Sharp başlığıyla Linux.com'da yayımlanmıştır.

Çevirisini yapmak ve burada yayımlamak için herhangi bir izin alınmamıştır. Çevirideki verilen bazı bağlantılar asıl yazıdakinden farklı olabilir. Çevirideki ve yazımdaki karşılaşılan yanlışlar yorum olarak bildirilebilir.

Yazıda kullanılan görseller asıl yazıdan alınmıştır ve tüm hakları eser sahiplerine aittir.

Bu, her hafta farklı bir Linux kernel geliştiricisinin profilini tanıttığımız 30 hafta serisinin üçüncü profili. Geçtiğimiz hafta Thomas Gleixner'i tanıtmış ve onun öncesinde de Linus Torvalds ile seriye başlamıştık. 2012'nin geri kalanı boyunca yayımlayacağımız profiller, bu geliştiricilerin işlerini nasıl yaptığını anlatmada, onlarla nasıl çalışılacağıyla ilgili önemli ipuçları vermede ve nasıl mutlu şekilde yaşadıklarını göstermede yardımcı olacaktır.
İsminiz?
Sarah Sharp

Toplulukta nasıl bir rolünüz var veya şöyle soralım hangi alt sistemler üzerinde çalışıyorsunuz?
Linux kernel xHCI sürücüsünün bakıcısıyım. Linux USB 3.0 desteği de bana ait, yamalarımı USB alt sistem bakıcısı Greg Kroah-Hartman'a göndermiştim.

Maaşınızı nereden alıyorsunuz?
Diğer bir çok harika Linux kernel geliştiricisiyle birlikte Intel'in Açık Kaynak Teknoloji Merkezi'nde çalışıyorum.

Dünyanın neresinde yaşıyorsunuz? Neden?
Portland, Oregon'da yaşıyorum. "Portland'ı Büyülü Tutun" dememizin bir sebebi var. Burada voodoo donutlardan mini bisiklet turları Zoo Bomb'lara ve Zoo Bomb'dan da Amerika'nın en büyük kitap mağazası Powell's'a kadar her şeye sahibiz. Portland ayrıca özgür yazılım geliştirmek için dostane bir yerdir. OSCON'a (Open Source Convention, Açık Kaynak Konvansiyonu) ev sahipliği yapıyor ve Portland'da Linux kullanıcılarıyla bisiklet topluluğunun harika bir çapraz polinasyonu var. Portland'da elektronik topluluğu da epey güçlüdür. Şehirdeyken Dorkbot toplantılarına katılabilir veya Code 'n' Splode'da harika teknik bilgilere sahip kadınlarla sohbet edebilirsiniz.

Yazılım geliştirmek için en sevdiğiniz üretkenlik araçları nelerdir? Masaüstünüzde ne kullanıyorsunuz?
Em, ben neredeyse tamamen bir vim ve mutt insanıyım. Yazılım geliştirme benim için tamamen metinseldir. Masaüstümde ne çalıştırdığıma gelince, elbette Linux kullanıyorum :) Makinelerimde Debian veya Ubuntu kullanıyorum ve tüm işlerimi Linux'ta yapmaya çalışıyorum.

Linux kernel geliştirimine nasıl dahil oldunuz?
Bir Linux USB projesi yapması için öğrenci arayan Greg Kroah-Hartman, bilgisayar bilimleri profesörüm Bart Massey'e ulaşmış. Bart, benim bunun için son derece uygun olacağımı düşündü ve usbfs2 projesinde fakülte danışmanım oldu. usbfs2 üzerinde Portland Devlet Üniversitesi'nde üst düzey seçmeli dersi bünyesinde ve daha sonra da Intel Lisans Araştırma Programı kapsamında ücretli bir proje olarak çalıştım.

İlk yamalarımı göndermek epey sinir bozucuydu ama benim o dönemki erkek arkadaşım ve şimdiki kocam yamaları göndermek için beni teşvik etti. Linux USB topluluğu kernel geliştirmeye başlamak için çok iyi bir yerdi ve e-posta listesindeki insanlar benim gibi bir aceminin sorularını cevaplayacak kadar sabırlıydı.

Mezun olmamdan birkaç hafta önce usbfs2 projem hakkında bir konuşma için OSCON 2007'a teklif götürdüm. Kristen Accardi, OSCON seçim komitesindeydi ve beni yer aldığım bazı Portland Linux toplantılarından hatırladı. Kendisi Intel'in Açık Kaynak Teknoloji Merkezi'nin bir Linux USB geliştiricisi arıyor olduğunu biliyordu, böylece bana onlarla bir görüşme ayarladı. Son beş yıldır Intel Açık Kaynak Teknoloji Merkezi için çalışıyorum ve Linux USB alt sistemi üzerindeki çalışmalarımı sürdürüyorum.

Konferans ve teknoloji etkinliklerinde diğer geliştiricilerle kurduğum ilişkiler sayesinde edindiğim bağlantılar olmasaydı şu an bir Linux kernel geliştiricisi olamazdım.

İlginizi ne canlı tutuyor?
Geri gelmemi sağlayan insanlar. Öğrenmeyi ve Linux kernel topluluğu ile Intel'deki iş arkadaşlarımla yeni fikirleri tartışmayı gerçekten çok seviyorum. Tabii, arada bir ateşli tartışmalar oluyor ama çoğu geliştirici zaman ayırıp herhangi bir sorumu cevaplayacak kadar arkadaş canlısıdır.

Ortak geliştirme sürecinin en eğlendiğiniz anı neydi (ateşli tartışmalar, gülünç kod gönderimleri, inanılmaz başarılar)?
Kesinlikle geçmişte Greg KH ile benim depoya yazma isteği açıklamalarım üzerinden eğlenmiştik. İşte bana gönderdiği bir cevaptan alıntı:

Tarih: Prş, 26 Mayıs 2011 00:04:50 -0700
Kimden: Greg KH
Kime: Sarah Sharp
Cc: linux-usb@vger.kernel.org
Konu: Ynt: [RFC 0/3] xhci: Gereksiz hata ayıklamasını kaldır

Çrş, 25 Mayıs 2011'de, 04:28:51PM -0700, Sarah Sharp şunları yazdı:
            xHCI sürücüsü şimdi iki yaşında mı ne? Büyük kız pantolonunu takması
            ve gereksiz hata ayıklama bilgilerini defetmesi için tam zamanı

Şimdi bana, az önce kahkaha atarken dizüstü bilgisayarımın her yerine püskürttüğüm
kahveyi temizlemek için bir ıslak mendil borçlusun.

Katılmak isteyen geliştiriciler için tavsiyeniz nedir?
Linux kernel topluluğunun bir parçası olarak duyarlı bir e-posta listesine sahip orta ölçekli bir proje bulun. İmla hatalarını düzeltme yamalarıyla zamanınızı ziyan etmeyin. Bir çift hata düzeltme yaması, yama gönderim sürecine alışmanız için yeterli olacaktır, ancak bir noktadan sonra ilerlemeniz ve kernel'e daha faydalı ve büyük katkılar yapmaya başlamanız gerekir.

Bir danışman bulun. Bir Linux alt sisteminin bakıcısı olması şart değil. Git'in temellerini bilen biri olmalı, kodlarınızı inceleyebilmeli ve yamalarınızı gönderebilmeniz için bir e-posta istemcisini ayarlamanıza yardım edebilmeli. Ortak kod incelemesi yapmak ve birlikte bir Linux kernel alt sistemini anlamayı denemek için bir arkadaşınızla takım oluşturun.

Kod yazarken ne dinlersiniz?
Vokalleri dinlerken kodlamaya konsantre olamıyorum, bu yüzden electronica, breakbeat veya klasik film müziklerine sıcak bakma eğilimindeyim. Genellikle Daft Punk, Justice, Hans Zimmer ve Klaus Badelt dinliyorum.

İnsanların sizi bulabileceği e-posta listeleri veya IRC kanalları nelerdir? Hangi konferanslardasınız?
linux-usb@vger.kernel.org'da oluyorum. Konferanslara gelince, OSCON, Open Source Bridge, LinuxCon America, Linux Plumbers Conf, Linux Kernel Zirvesi ve Linux Conf Australia'ya gidiyorum. Bu yıl ayrıca özgür yazılımdaki kadınları temsilen AdaCamp DC'de de olacağım.

Sarah Sharp'ı takip etmek için Google+'ta çevrelerinizden birine ekleyebilir veya günlüğünden kendisi hakkında daha çok bilgi edinebilirsiniz. YouTube üzerinden özgür roketler hakkındaki kısa bir konuşmasına da bakabilirsiniz.

Bu şu anki son 30 Linux Kernel Developers in 30 Weeks yazısının çevirisiydi. Sonrakiler için en azından şimdilik herhangi bir planım yok. Ama yirmi yedi tane daha böyle çeviri yapabilecek fırsatım olacağını zannetmiyorum. Tüm serinin çevrileceğini bilmeden de aradan seçim yapıp çeviri yapmak isteyeceğimi de hiç düşünmüyorum.

En azından serinin bu ilk üç çevirisi için iyi okumalar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h