Bir PiSi Paketçisinden Fedora'da Paket Yapım Rehberi

Geçtiğimiz hafta sonu dizüstü bilgisayarıma Fedora 17'nin KDE özelleştirmesini yükledim. Yaklaşık üç günlük uğraşmalar sonucunda hemen hemen Pardus kurulum sonrası seviyesine çıkarabildim diyebilirim Fedora'nın KDE sürümünü.

Ama hala birkaç önemli konu var halletmem gereken. Bunun için de birkaç paket yapmam gerekecek gibi. Bunun için de nasıl RPM yapılacağını öğrenmem. Bu sebeplerle başta kendim için olmak üzere RPM paket yapımını merak edenler için fena sayılmayacak bir başlangıç noktası oluşturmaya çalıştım.
Sanırım bu belge bana Zemberek, Dropbox Dolphin eklentisi ve Cinelerra'yı paketlememde epey yardımcı olacaktır. Daha fazlasına ihtiyacım olacağını en azından şu an için düşünmüyorum.

Sunumdaki hatalar veya eksik gördüğünüz şeyler için yazıya yorum bırakabilirsiniz. Sunum dosyalarını indirmek için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz. Sunumu Calligra Stage ile hazırladım, nedense LibreOffice Impress ile arkaplan düzgün görüntülenmiyor. Bu yüzden Calligra kullanmıyorsanız öncelikli olarak PDF dosyasını tercih etmenizi öneririm:
Sunum dosyasının lisansı CC BY 3.0'dır. Bu lisansa bağlı kalarak istediğiniz biçimde kullanabilirsiniz.

RPM paket yapımıyla ilgili internet üzerinde bulabildiğim diğer Türkçe kaynaklar da aşağıdaki gibi, daha fazlasını biliyorsanız belirtebilirsiniz:

Yorumlar

  1. Zemberek'i paketinizi ben de kullanmak isterim. Duyurursanız çeviririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an herkesin kullanımı için hazır bir paket yok ne yazık ki, şu an bekleme aşamasındayım, hem Pardus'a geri dönme şansım olur mu diye bakıyorum hem de Fedora'daki ilgili başka paketlerde yapılması gerekenlerin bitmesini bekliyorum.

      Aşağıdaki bağlantılar şimdiden deneme yapmak isterseniz işinize yarayacaktır. İlk bağlantıya büyük ihtimalle erişiminiz olmayacaktır ama sadece ikincisi de yeterli gelecektir:

      https://plus.google.com/113435503145887565355/posts/PMRwYN3THgw
      https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=830473

      Sil
    2. PiSi paketi mi yapmak daha kolay yoksa rpm paketi mi?

      Sil
    3. Buna şu anda cevap vermem haksızlık olur. Bir tarafta yıllardır paketleme yaptığım PiSi diğer tarafta ise daha birkaç deneme yaptığım RPM var. PiSi'den başka değerlendirebileceğim birkaç alternatiften biriydi RPM ve onu seçtim.

      Sil
    4. Sunum inene kadar sorumu sormuş bulundum. Sunumunuz güzel olmuş. Cevabımı da almış oldum. Aslında daha önce bu konudaki düşüncelerinizi de biliyorum ama bu konu başlığını görünce hızlıca sordum. Umarım Pardus PiSi ile yoluna devam eder, siz de içinde olursunuz.

      Sil
  2. Ooo Anıl'cığım, güzel bir sunum olmuş. Ama benden bir tavsiye; görsel kaliteyi biraz daha kıssan da pdf'in boyutu küçülse, daha hoş olabilirdi. Bizim Özgürlükİçin E-Dergi'leri bile bu kadar yer kaplamazdı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PDF'nin boyutu gerçekten çok fazla ama burada suç benden daha çok Calligra'nın PDF dışarı aktarma özelliğinin. Pek seçenek bulunmuyor şu anda ve sanırım PDF'nin boyutunu düşürmek için bir seçenek yok. A4'tü, şimdi screen yaptım ama dosya boyutu yine aynı oldu.

      Bugün çıkan 2.5.4 sürümü depoya eklendiğinde bir de onunla denerim belki dosya boyutunu ayarlayabilecek seçenekler eklenmiştir.

      Bir kere de bu sunuyu hazırlamaya Calligra ile başladığım için PDF çıktısı için bile başka bir program kullanmak istemiyorum. Bu yüzden biraz daha büyük boyutlu bir PDF duracak orada kalacak ne yazık ki.

      Ama dosya boyutlarını açıklama olarak eklemek iyi olabilir.

      Sil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h