Sürpriz Yumurta Bulmak

Sürpriz yumurtaları, genelde bunlar hakkında yazılmış yazıları okuyarak ortaya çıkarmaya çalışırız. Kendi adıma konuşayım bugüne kadar pek fazla sürpriz yumurta bulmuşluğum yok, hatta bu ilk diyebilirim.

Özgür ya da kapalı kaynak demeden hepsinde bulunan ama her ikisinde de ortaya çıkarmanın o kadar da kolay olmadığı sürpriz yumurtaları, geliştiriciler tarafından programların (burada program demek bir sınırlama getiriyor ama daha iyi bir ifade bulamadım şimdi, ürün demek istemedim, eser de abartı olur. Donanımların içindeki pek çok sürpriz yumurtaya da rastlayabilirsiniz, yeteri kadar istekliyseniz) içine saklanan, çeşitli tuş kombinasyonları veya işlem adımları sonrasında ortaya çıkan ve kullanıcıların yüzünde tebessüm oluşturan şeylerdir diye basitçe tanımlayabiliriz.

Benim az önce bulduğum sürpriz yumurtaya gelirsem, her şey Chromium'da çok işime yarayan Sexy Undo Close Tab'ın bazı ayarlarını değiştirmek istememle başladı. İstediğim ayarları yaptıktan sonra kaydet düğmesine bastım, normalde zaten emin olmak için birden fazla kez kaydet düğmesine basarım, ctrl + s'ye ise nedensiz bir güvensizlik duyarım. Bu sefer düğme metni de değişince ikinciden sonra birkaç kez daha düğmeye bastım ve sonuç olarak harika bir şarkıyı dinler buldum kendimi.

Bu örnek bana sürpriz yumurtaların eğlence dışında tanıtım için de harika bir yöntem olduğunu gösterdi. Ben de bundan sonra böyle şeyler yapacağım. Örneğin, Sexy Undo Close Tab'dan sadece bir Chromium eklentileri yazısında bahsetmenin dışında kendisi hakkında özel bir yazı da yazmış oldum.





Chromium kullanmayan, kullansa da eklentiyi kurmaya veya ekran görüntüsündeki şarkıyı aramaya üşenebilecekler için videoyu da koyayım tam olsun, ortada sürpriz müpriz kalmadı nasıl olsa :)



Şuradaki Google Reader ile ilgili sürpriz yumurta da güzele benziyor, deneyeyim.

Yorumlar

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h