Hafız rekonq Diye Bir Tarayıcı Buldum

Muktware'deki Kubuntu 10.10 Technical Review'i okurken Rekonq dikkatimi çekti. İsmini daha önce de duymuştum ama birden ikiden kullanmışlığım yoktu. Hemen hakkındaki birkaç tanıtımı okuyup, göz atmaya başladım incelemeyi okumayı yarıda bırakarak. Siz de bu yazıya bir ara verip aynısını yapabilirsiniz:


Kubuntu 10.10 sürümünde Reqonk öntanımlı ve tek tarayıcı olarak seçilmiş. Reqonk'un Webkit temelli olması, tam bir KDE bütünleşmesi sağlaması ve Chromium benzeri sade kullanıcı arayüzü dikkat çekici özelliklerinden.

Reqonk'un KDE bütünleşmesinden biraz daha bahsetmek gerekirse: göreceğiniz her iletişim penceresi Qt ile yazıldığı için yerleşik bir görünümle karşılaşacaksınız, KDE yer imlerinizi kullanabileceksiniz, KIO servislerinden yararlanabileceksiniz, parolalarınızı KWallet ile saklayabileceksiniz...
Reqonk'a sadece yarım saat bakmış biri olarak bu kadar yeni bir proje için çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Ama bazı eksikleri var(mış). Twitter gibi Javascript ağırlıklı siterlerde çökmeler oluyormuş. Yazım denetimi için Zemberek desteği yok ya da ben açmadım henüz.

Benim için en önemli eksikliğiyse henüz eklenti desteğinin olmaması ama bu gelecek sürümlerde olması planlanan bir özellik. OMG! Ubuntu!, Markus’ Little Blog ve diğer bazı sitelerdeki yazılanlara bakılırsa da Chromium eklentileri desteklenecek.

Yukarıdaki eksikleri de olmasa Beyin'deki Chromium Yeni Öntanımlı İnternet Tarayıcı Olsun fikrine benzer bir fikir açmayı düşünürdüm Pardus 2011 sürümü için. Sonraki Rekonq ve Pardus 2011 sürümleri için aklımda dursun yine de.

Sonradan gelen not tadında belirteyim Beyin'de olmasa da Pardus 2011'de Standart Tarayıcı Rekonq olmalı konulu bir tartışma varmış halihazırda.

GNU/Linux üzerinde internet tarayıcı olarak kullanılabilecek bu kadar çok ve iyi alternafin olduğunu bilmek çok güzel.

Yorumlar

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h