Windows Üzerinden Ext4 Dosya Sistemi Üzerindeki Dosyalara Erişmek

2007'den 2009'un sonlarına kadar sadece Pardus'u kullandım işletim sistemi olarak. Masaüstü bilgisayarım bozulduktan sonra bir dizüstü edindim ve dizüstü ile birlikte hediye edilen Windows Vista ile çift işletim sistemi kullanma deneyimine nail oldum. Windows Vista'yı çok nadir açsam da elimin altında çalışır bir Windows'un bulunması açısından çok iyi oldu. WINE ile çalıştıramadığım bazı yazılımları kullanabiliyorum. Yanlız çift işletim sisteminin de ayrı dertleri varmış, bunu da görmüş oldum.

Hepsinden bu yazıda bahsetmeyeceğim, sadece bunlardan benim için en önemli olanından bahsedeceğim. Pardus'tan Windows Vista'nın dosya sistemine erişebilirken, Windows Vista'dan Pardus'un dosya sistemine erişemiyordum. Elbette bir şekilde dosyaları bu iki sistem arasında dolaştırabiliyordum ama işlerin pek rahat olmadığını söyleyebilirim. Bakalım ne zaman ext4 desteğine kavuşacak ilgili yazılımlar diye beklerken az önce Ext2read'e bu desteğin eklendiğini öğrendim.

Windows Vista'da bir ekran görüntüsünü almak neden bu kadar zor ki

Ext2read, Explorer benzeri bir dosya yöneticisi ve ext4 üzerindeki dosyalarınıza erişme imkanı veriyor size. Sadece görüntülemeye ve kopyalamaya izin verse de hiç yoktan iyidir. Ayrıca doğrudan sürücü şeklinde gelip Explorer'le bütünleşik şekilde çalışsaymış tadından yenmezmiş ama dediğim gibi bu kadarı bile şimdilik başımızdan döke döke yeter :)

Geliştiricisi Ext2read hakkında güzel bir de günlük tutuyor. Daha fazla teknik bilgi için bu günlüğe bakabilirsiniz.

Yorumlar

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h