Kıymetini Bilmediğim Bir Tarayıcı: Opera

Opera'yı ara sıra kullansam da bugüne kadar sunduğu özellikleri fazla araştırmamıştım. Bugün bu konuda biraz okuma yaptım ve neredeyse büyülendim diyebilirim. Eğer Opera hakkında Türkçe olarak bilgi edinmek istiyorsanız Opera Türkiye'yi kullanabilirsiniz.

Ayrıca Opera hakkında birkaç kullanışlı ipucu yazmayı planlıyorum. Eğer siz de Opera'yı yakından tanımak istiyorsanız bu yazıları kaçırmayın. Hatta ilk ipucuyu sonraki paragrafta bulabilirsiniz:

Kenarlıksız ve Üst Menüsü Gizlenmiş Opera
0. Bu özellik size bir yerden tanıdık gelecektir eminim ki :) Bu ayarlamaları yaptıktan sonra aşağıdaki görüntüye benzer bir sonuç elde edebilirsiniz.


Bu sayede hem yerden tasarruf etmiş olursunuz hem de kullandığını tema göze daha hoş gelir.

1. Burada anlatığım şekilde kenarlıklardan kurtulun. Orada yazan yazının özeti şöyle: Opera'nın kenarlığını sağ tıklayarak Gelişmiş> Özel Pencere Seçenekleri> Özellikler> Kenarlık yok seçeneğini Zorla olarak ayarlayın. Sağ taraftaki kutucuğa da tik koyun.

2. Daha sonra burada anlatılan yöntemle üst menüyü küçültün veya tamamen görünmez yapın. Anlatılan yöntemin kısacası: ALT+F11 tuşlarına basın bu sayede üst menüyü gizlemiş olacaksınız. Daha sonra da bu menü'yü istediğiniz bir yere sürükleyin.

3. Üçüncü adım yok :)

Not: Opera'yı gizlemek için sistem çekmecesindeki Opera simgesini kullanabilirsiniz. Veya paneldeki Opera sekmesine dokunarak simge durumuna küçültebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h