GNU/Linux'da romantik komedi senaryoları

MEncoder birçok harika iş yapıyor. Bunlardan bazılarını buradan ve buradan görebilirsiniz. Başlıkta da belirttiğim gibi bir mkv'yi avi'ye çevirmek istiyordum ve yukarıdaki bağlantılardaki bir kaç kod tada tada tam. Yalnız dosya çok büyük olduğu ve bana yalnız küçük bir kısmı lazım olduğu için tamamını çevirmek gereksiz olacaktı. Bunun için de anahtar ifadeler vardı tabii. Konsol git gide gözüme kullanıcı dostu gelmeye başlıyor. Uzatmadan kodu yazayım, ayrıca ileride MEncoder (ve buna benzer diğerleriyle) ile ilgili başka senaryoları da burada (bu başlık altında) paylaşırım haberiniz olsun:

senaryo 1: mkv'nin belirli bir kısmını avi'ye çevirme
$ mencoder "Harika Bir Film İzlemek İçin.mkv" -oac pcm -ovc copy -o "Harika Bir Şarkı Dinlemek İçin.avi" -ss 61:31 -endpos 4:00

$ mencoder "Harika Bir Film İzlemek İçin.mkv" -oac mp3lame -ovc xvid -xvidencopts pass=1 -o "Harika Bir Şarkı Dinlemek İçin.avi" -ss 61:31 -endpos 4:00
tahmini olarak ne manaya geldiği

"...": dosyaların adını tırnak içinde yazmak çok iyi bir alışkanlık.

-oac (output audio codec): çıktının ses kodlaması, ilk önce copy (doğrudan kopyala) dedim, olmaz öyle, pcm diye bir şey var onu dene dedi. İkincide lame ile nasıl kodlandığı görülüyor.

-ovc (output video codec): çıktının video kodlaması, ilk örnekte doğrudan kopyalama, ikinci örnekte ise xvid ile kodlama yapılmıştır.

-o (output): çıktı, yeni videonuza unutulmayacak bir isim vermek için kullanabileceğiniz anahtar.

-ss (start second): başlangıç, hangi dakikadan itibaren çevirmek istiyorsanız bu anahtardan faydalanabilirsiniz (dakika:saniye).

-endpos: bitiş noktası: programa, belirtiğiniz süreden itibaren kaç dakika kaydetsin bilgisini göndermek için biçilmiş komut. Örneğin yukarıdaki senaryoda 61:31 ve 65:31'den mürekkep yeni bir dosya oluşturuyoruz.

not: ilk örnekteki yöntemle ikinciye göre 5-10mb tasarruf sağlanabiliniyor ama Mplayer ile ileri geri sarılamıyor (VLC de sorun yok).
---

Her gün kullandığımız programların çok işe yarayan bazı özelliklerini gözden kaçırırız bazen. MPlayer'ın ISO veya CUE dosyalarını doğrudan açabileceğini bilmiyordum. Sanal sürücü ile sisteme bağlamayı deneyecektim ama buna gerek yokmuş.

senaryo 2: MPlayer ile CUE dosyalarını izleme

MPlayer'ı açın ve BIN dosyasını programın üstüne sürükleyin. Yaptığım denemede görüntü sorunsuz olarak oynatıldığı halde, ses yoktu. VLC ile yaptığım denemede ise sorunsuz olarak video ve ses vardı. Ama bu senaryoda baş rolde MPlayer var. CUE'den ISO'ya dönüştürücü bularak bir de öyle deneyeyim dedim ve voila. CUE'den ISO'ya çevirmek için bchunk'ı kullandım:
bchunk "dört dörtlük bir film.bin" "dört dörtlük bir film.cue" "dört dörtlük bir film"
İlk denemeyi kullanma kılavuzunu okumadan yaptığım için yukarıdaki gibi yanlış ayarlar kullandım ve görüntü-ses ikilisinin ikisine de ulaşamadım. İkinci denemede daha dikkatliydim.
bchunk "dört dörtlük bir film.bin" "dört dörtlük bir film.cue" "dört dörtlük bir film" -r
oh boy!
---

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h