Ardıç Kuşunu Kim Öldürdü?


Ardıç Kuşunu Kim Öldürdü?

Ardıç kuşunu kim öldürdü?
Ben, dedi serçe,
Okum ve yayımla,
Ben öldürdüm ardıç kuşunu.

Kim gördü öldüğünü ardıç kuşunun?
Ben, dedi sinek,
Küçük gözlerimle,
Ben gördüm öldüğünü.

Kim yakaladı kanını ardıç kuşunun?
Ben, dedi balık,
Minik tabağımla,
Ben yakaladım kanını.

Kim dikecek kefenini ardıç kuşunun?
Ben, dedi böcek,
İğne ipliğimle,
Benim kefenini dikecek.

Kim kazacak mezarını ardıç kuşunun?
Ben, dedi baykuş,
Kazma ve küreğimle,
Benim mezarını kazacak.

Kim papaz olacak?
Ben, dedi ekin kargası,
Küçük kitabımla,
Benim papaz olacak.

Kim katip olacak?
Ben, dedi çayır kuşu,
Değilse eğer karanlıkta,
Benim katip olacak.

Kim taşıyacak meşaleyi?
Ben, dedi keten kuşu,
Bir dakikaya kalmaz alırım,
Benim meşaleyi taşıyacak.

Kim en acılı olacak?
Ben, dedi kumru,
Aşkım için yas tutacağım,
Benim en acılı kimse.

Kim taşıyacak tabutu?
Ben, dedi çaylak,
Geceye doğru değilse,
Benim tabutu taşıyacak.

Kim serecek tabut örtüsünü?
Biz, dedi çalıkuşlarının,
Hem erkeği hem de dişisi,
Biz sereceğiz tabut örtüsünü.

Kim söyleyecek ilahiyi?
Ben, dedi bülbül,
Oturduğu çalının üstünden,
Ben söyleyeceğim ilahiyi.

Kim çalacak çanı?
Ben, dedi boğa,
Çünkü ben çekebilirim ipi,
Ben çalacağım çanı.

Gökyüzünün tüm kuşları
Tutuldu bir iç çekiş ve hıçkırışa,
Duyunca çan sesini,
Zavallı ardıç kuşu için çalan.



Kaynaklar
Wikipedia - Cock Robin
Ekşi Sözlük - who killed cock robin
Kim gördü öldüğünü? Ben, dedi sinek - Sevil Atasoy
Ardıç Kuşunu Kim Öldürdü?
S.S. van Dine - Cinairoman.com
Polisiye terimlerin çevirisine dair öneriler - Cinairoman.com
Who Killed Cock-Robin?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h