Blogger'ın Yeni Araç Çubuğu

Bugün tam da erkenden yatayım dedim ama Blogger'ın bu değişiklerini görünce yazmadan edemedim. Yazılarımı takip edenler Blogger'da olmasını istediğim özellikler hakkında bir kaç şey görmüşlerdir. İşin garibi bu istekler hızla yerine getiriliyor, kısacası Google beni dinliyor. Teşekkürler Google.
Google'a sarf ettiğim bu övgü dolu sözlerden sonra Draft aracılığıyla erişebileceğiniz muhteşem araç çubuğu hakkında konuşmaya başlayabilirim. Sırayla gidiyorum ve ilk önce eskisi neydi yenisi ne diye kafanız karışmasın diye araç çubuğunun önceki ve yeni halinin görüntüsünü ekliyorum:
Geri Al / İleri Al
Harika bir özellik, daha önceki halinde ctrl+z yardımıyla geri alma işlemini yapabiliyordunuz ama asla doğru çalışmıyordu ve birçok kaybetmek istemediğiniz şeyi de siliyordu.
Üstü Çizili Yazı
Daha önce HTML kodunu gerekli ifadeleri eklemeniz gerekiyordu bu da oldukça yavaşlatıcı bir işlemdi. Artık bunun gibi üstünü çizmek istediğim kelimeleri tek fare tıklamasıyla halledebliyorum.
Yazı Arkaplan Rengi
Bu özelliğe pek fazla ihtiyacım olacağını düşünmüyorum ama orada durması hoş. Nasıl bir şeymiş sorularınız için de bu cümleyi yazdım.
Görüntü Ekleme
Tek tek görüntü eklediğimiz günlerin üzerinden oldukça zaman geçti ama henüz mükemmellikten çok uzaktı Blogger'ın görüntü ekleme özelliği. Yeni sürümün üzerimde oluşturduğu izlenim ise oldukça etkileyici.

Denemedim ama sanırım artık sınırsız sayıda görüntü ekleyebiliyoruz. Eklediğimiz görüntüler doğrudan yazıya eklenmiyor ve bu gerçekten de müthiş. Daha önceden görüntü eklediğimiz zaman yazının en başına ekleniyordu otomatik olarak. Bu da örneğin daha sonradan sayfanın sonuna bir görüntü eklemek istediğiniz zaman ayarlamasını güçleştiriyordu. Şimdi ise istediğiniz yere kolayca görüntülerinizi ekleyebilirsiniz. Ayrıca boyutlandırma kısmı (küçük, büyük, orta) da canlı, görüntüyü fare ile seçerek ayarlayabilirsiniz.
Daha önce hiç yan yana görüntü ekleyememiştim, benim beceriksizliğim miydi yoksa bu destek yok muydu bililmiyorum ama artık bu da mümkün benim için, herkes için, güzel şeyler bunlar.
Boyutlandırılabilir Yazı Alanı
İsterseniz daha büyük bir çalışma alanına sahip olabilirsiniz, kişileştirme adına güzel bir adım daha.


Beş dakikalık izlenimlerim bunlar, daha sonra yine konuşurum. Basit bir tablo aracı da fena olmazdı, hizalama için.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h