Amarok 2.0'ın Beta 1 (Nerrivik) Sürümü Hazır


Amarok geliştiricileri dün Amarok'un ilk betasını yayınladılar. Böylece GNU/Linux kullanıcılarının gözdesi olan Amarok kararlı 2.0 sürümüne bir adım daha yaklaştı.

Amarok'un bu yeni sürümünü Pardus'ta kullanabilmek için kaynak paketini buradan indirerek derleyebilirsiniz. OpenGL bağımlılıklarını çözemediğim için ben başaramadım. Bunun üzerine Google'dan Amarok'un derlenmiş (ikili) paketini arattım ve Ubuntu'nun depolarında buldum. Paketi açıp, dizinleri doğru yerlere kopyaladım ve Amarok sorunsuzca çalışmaya başladı .

Beta sürümünde ilk dikkat çeken görsellikteki değişimler oluyor. Kontrol düğmeleri iç içe geçirilerek hoş bir görünüm oluşturulmuş. Ayrıca programcıklar için KDE4'deki gibi bir düğme eklenmiş.
Amarok'un 2.0 sürümünün önemli bir özelliği videoları da desteklemesi. Bu sayede internet üzerinden müzik videolarını Amarok ile izleyebilirsiniz.



İnternet üzerinden bir video yayınını izlemeyi başaramasam da sabitdiskteki videoları sorunsuzca oynattım. Yine de şöyle bir sorun var: videoya ara veremiyorsunuz (pause).
Pekçok yeni müzik bulabileceğiniz Magnatune ve Jamendo gibi internet servislerini de Amarok ile bütünleşik olarak kullanabiliyorsunuz.




Servislerin sağladıkları hizmete göre müzikleri internet üzerinden dinleyebilir, bilgisayarınıza indirebilir veya satın alabilirsiniz. Tıpkı olması gerektiği gibi.

Şunu da söyleyeyim: henüz rastgele çalma desteği çalışmıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h