Atlet

Giyim konusunda, özellikle kışın nasıl giyinileceği konusunda kendimi çok cahil hissediyorum. Bu cahilliğimden dolayı her kışın birkaç kez hastalanıyorum. Ara ara kendimi kışın nasıl giyinilir diye araştırma yaparken buluyorum:
Bu yaşıma kadar henüz soğuk havalarda hem üşümeyecek hem de bunu yaparken terlemeyecek şekilde giyinebilmeyi düzenli olarak başaramadım.

Daha karışık konulardansa işin temeline, özüne inmeye karar verdim bu sefer. Atletin ve atletlerin üretildiği kumaş çeşitlerinin ne olduğunu araştırmakla başladım işe.

Ben şu öğütlerle büyüdüm:
  • Soğuğa yiğitlik olmaz.
  • Belini burkunu kapat.
  • Süsün kaydı değil.
Keşke soğuğun da benimle uğraşmaması için bir iki laf edeni olsaydı ama yoktu ve bu yüzden ben her zaman atlet giyen erkeklerden ola geldim. Elbette atlet giymeyen erkeklere de selam olsun ve şimdi biz atlet nedir Wikipedia'dan kısaca buna bakalım:
Atlet, kolsuz veya kolları kısaltılmış olarak üretilen bir tişörttür. Tarzına bağlı olarak, atletizm ve triatlon gibi sporlarda sporcular tarafından fanila olarak veya hem erkekler hem de kadınlar tarafından gündelik kıyafet olarak giyilebilirler.

Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'da atletler, kolsuz üst (tank top) veya kolsuz tişört (tank shirt) olarak adlandırılabilir. Buradaki isimlendirme 1920'lerde yüzme havuzlarında giyilen tek parça mayolardan gelmektedir.

Atletler üst giysi olarak hem erkekler hem de kadınlar tarafından yaygın olarak giyilir. Bir atletin yapısı basittir, boyun ve kol delikleri vardır ve bunlar genellikle dayanıklılık için güçlendirilmiştir. Boyun delikleri ve göğsün alt kısmına kadar ulaşabilen kol delikleri genellikle epeyce geniştir. Kadın atletlerinin göğüsleri kapatmak için daha küçük kol ve boyun delikleri vardır. Ayrıca bazen pantolonun içine sokmayı kolaylaştırmak için uzun yapılırlar. Neredeyse tüm durumlarda düğmesiz, yakasız ve cepsizdirler.

Spordaki kullanımına ek olarak, atletler geleneksel olarak, özellikle takım elbise ve gömlek giyilirken iç çamaşırı olarak kullanılmıştır. Bazen çok sıcak veya nemli havalarda herhangi başka bir üst giysi olmadan tek başlarına giyilirler. Atletler genellikle çok rahat ortamlarda, ev kıyafeti olarak veya bahçe işlerini, evdeki diğer işleri tamamlarken tek başlarına giyilir.
Gördüğünüz gibi ne giyinmek atleti ayıp ne de üşümek soğuktan. Giysilerin arasında bir giyse beyaz, sıcak.

Birkaç sene önce şans eseri modal atletleri keşfetmiştim ama ne onlar ne de normal atletler kışın doğru tercih değilmiş gibi geliyordu, orada bir yerlerde başka materyallerden üretilmiş atletler beni bekliyordu, hissedebiliyordum. DeFacto'da ve H&M'de gördüğüm atletler yanılmadığımı gösterdi:
Erdem Çamaşırları'nın internet sitesinde dolaşırken tam da aradığım özet bilgiyi veren bir görselle karşılaşmam da bu yazıyı şu an kaleme almama vesile oldu diyebilirim.
Görselde görüleceği gibi marka, atletlerini altı ana kategori altında listelemiş:
  • Klasik
  • Ribana
  • Kaşkorse
  • Elastan
  • Modal
  • Bambu
En özet şekilde tamamen pamuktan oluşan klasik, ribana ve kaşkorse kategorilerinin kışlık; elastan, modal ve bambu kategorilerinin ise yazlık olduğunu söyleyebilirim. Uzmanı olmadığım için kumaş türleri hakkında bir şeyler yazmamayı tercih ediyorum şimdilik.

Kısa bir araştırmayla görebileceğiniz gibi bu kumaş türleri farklı dikiş teknikleriyle veya farklı materyallerin birlikte kullanılmasıyla oluşturuluyor ve kendilerine has özelliklerde oluyor.

Atletler hakkında şimdilik benden bu kadar. Yazın olmasa da kışın giymeden güne başlayamadığım harika bir giyecek atlet. Siz ne düşünüyorsunuz?

Ek okuma yapmak isteyenler için iki yazı:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h