Somon Füme Dürüm

İş yerinde cuma günleri birlikte yemek yediğimiz iki arkadaşım var. Suşi yiyelim teklifime hayır denmeyince geçen cuma için menümüz suşi oldu.

Birkaç arkadaşımız daha suşide bize katılmaya karar verince ve bazı arkadaşlarımızın kafasında sadece suşi ile doyar mıyız soruları belirince YouTube'daki somon füme salata ve ev yapımı suşilerden ilham alarak: Somon Füme Dürüm'ü keşfettim :)

Bu arada bilinen bir yiyecekmiş bu, yani kaşifi ben değilmişim:

Dürüm için ilk başta perşembe akşamı küçük bir deneme yapıp tadarak, cuma sabahı ona göre daha emin bir şekilde tüm dürümleri hazırlamayı düşündüm ama bu ara tekrar yememe dikkat etmeye başladığım için yavaş yavaş verdiğim iki gramı da geri almak istemediğimden bu planımı iptal ettim.

Perşembe akşamı sadece sabah işe gitmeden önce hazırlıkları zamanında tamamlayabilmek için tüm sebzelerimi yıkayıp kurutup streçleyip dolaba koydum.

Cuma sabah 06.00'da kalktım, normalde 07.10'da kalkıyorum bu arada :) Tüm malzemelerimi uygun şekilde masaya ve tezgaha yerleştirdim. Kullandığım malzemeler hem liste olarak hem de fotoğraf olarak aşağıda yer alıyor.

Diğer tariflere de bakarsanız görebileceğiniz gibi zevkinize göre ekleme veya çıkarma yapabilirsiniz. Örneğin ben karabiberi unuttum, o da yakışırdı. Ayrıca rokayı da reyonda tanıyamadığım için almamıştım, yoksa roka eklemek de aklımdaydı.

  • Bir paket somon füme
  • Bir paket surimi
  • Bir paket labne
  • Kişi başı en az bir lavaş :)
  • Kokteyl domates
  • Salatalık
  • Kıvırcık
  • Kırmızı biber
  • Avokado
  • Limon
  • Zeytin yağı



Dürümlerimizin hazırlanışı ise şu şekilde:

  • Salatalıklar uzun uzun ve ince ince kesilir.
  • Avokadolar ince ince kesilir.
  • Kokteyl domatesler yarıya bölünür.
  • Kıvırcıklar ince ince kesilir ve limon, zeytinyağı, tuz ilavesi yapılır.
  • Kırmızı biberler jülyen kesilir.
  • Ben suriminin ağır kaçabileceğini düşünerek her dürüm için dilimlerin yarısını kullandım. Siz yiyeceğe ve arkadaşlarınıza daha çok hakimseniz tam bir dilim de kullanabilirsiniz her dürüm için. Ama hafif olsun diyorsanız yarım iyidir :)
  • Ben her dürümü tek tek hazırladığım için, yani birini hazırlayıp diğerine geçtiğim için elimi biraz korkak tutmuşum somon füme konusunda, bu yüzden biraz arttı tüm dürümleri bitirdiğimde. Bunları da kalan malzemelerle çok güzel bir salataya çevirerek arkadaşlarıma servis ettim. Sizin de aklınızda olsun malzemenizin artmaması için yeriniz müsaitse tüm dürümleri paralel olarak aynı anda yapabilirsiniz ya da benim gibi tek tek yapmak durumunda kalır ve malzemelerinizi artırırsanız salata yapma fikrini değerlendirebilirsiniz.
Sabahın altısında bunları hazırlamaya çalıştığım için bir yandan da tüm süreci, hatta sonuçta ortaya çıkan dürümleri bile fotoğraflayamadım, benim cümlelerime ve sizin hayal gücünüze iş düşecek bundan sonrasında :)

  • Lavaşların iç yüzeyine labne sürülür.
  • İnce ince ve uzun uzun doğranmış salatalıklar ve ince ince doğranmış avokadolar hemen bu katmanın üstüne serilir.
  • Bu yeşil duvarın üstüne somon füme ve surimi yerleştirilir.
  • Bunun üstüne de kıvırcıkları ve kırmızı biberler konur.
  • Son olarak da yarıya bölünmüş domatesler yerleştirilir.
  • Dürüm dürülür.

Ben her dürümün altını, malzemeler dökülmesin diye temiz kağıtla (daha doğrusu 5 kg'lık un paketinden kestiğim temiz kağıt parçalarıyla) ve lastikle sabitledim. Yemeye hazır bu dürümleri de tek tek buzdolabı poşetlerine koydum ve poşetlerin ağızlarını yine bir lastik yardımıyla kapattım.

Sipariş zamanında gelecek mi gelmeyecek mi stresi yaşamamak için önceki günden Migros'tan aldığım Dardanel Sushida markalı suşileri ve hazırladığım dürümleri ofise sağ salim götürmeyi ve ofisteki küçük ve içi epey dolu buzdolabına bunları yerleştirmeyi de başardım.

Öğle arası geldiğinde de arkadaşlarla parktaki çardakların birinde yemeğimizi yedik. Ben dürümleri beğendim, arkadaşlarım da güzel olduğunu söylediler, umarım benim kadar zevk almışlardır onlar da.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h