Pebble Time Satın Almak

Yakın zamanda ikincisi çıkacak (ön siparişte şimdi, dağıtımı da Ocak'ta) olsa da Pebble Time almak en azından ekonomik nedenlerle fena bir fikir olmamayı sürdürüyor. Sürekli takip ve araştırma aşamasında olmama rağmen ikincisinin çıkmasına bu kadar az bir zaman kala Pebble Time alma konusunda biraz tereddütteydim ama stajda konu hakkında Onur Güzel ile konuştuktan sonra fırsatları daha yakından takibe başladım.

Şu an çok istediğim diğer bir teknolojik ürün olan Jolla'nın aksine Pebble Time, doğrudan Türkiye'de satın alınabiliyor, ikinci el almak veya sıfırına olması gerekenin yaklaşık iki katı ücret ödemek sizin için sorun değilse.

Sanırım ürünü resmi (ticari demek daha doğru olabilir belki) olarak getiren firmalar hem kendilerinin muhatap olduğu vergileri hem de kar paylarını çekinmeden müşterilerine yansıttıklarından, tekil kişiler de ya uçak bileti ya da aldıkları diğer ürünlerin parasını sizin vermenizin daha iyi olacağını düşündüklerinden fiyatlar yüksek. Değerlendirmeniz için Pebble Time satın alabileceğiniz benim bildiğim yerleri sıralayayım:
Resmi sitesindeki 149 Euro (495 TL) düşünülürse fiyatlar normal denilebilir ama Amazon'daki fiyatları gördükten sonra yukarıdaki yerlerden birinden almak için içinizde pek istek kalmayacağını söyleyebilirim. Yurtdışından alışverişse en azından benim gibi ilk defa yapacaklar için epey korkutucu. Yapmanız gereken ilk şeylerden ikisi Posta ve Hızlı Kargo Muafiyetlerini okumak ve o an 1 Doların kaç Euro ettiğini öğrenmek.

Bundan sonrasını böyle yaparsanız şöyle olur şeklinde devam etmekten kaçınıp sadece kendi deneyimimi aktaracağım çünkü farklı bir durumla da karşılaşabilirsiniz ve az da olsa bunun sorumlusu olmak istemiyorum.

Ben Firemall LLC tarafından o an 81.88 dolara satılan Kırmızı Peble Time'ı aldım. O zamanki kurla 75 Euronun altında kaldığı için herhangi bir gümrük vergisi vermedim:
Ara toplam: 81.88 dolar
Nakliye ve taşıma: 5.70 dolar
Vergi öncesi topla: 87.58 dolar
Alınacak tahmini vergi: 0 dolar
Genel toplam: 87.58 dolar
Benim cebimden çıkan para 264.68 TL oldu. Şimdi aynı ürünün fiyatı 89.99 dolar ve bunun karşılığı 75 Euronun üzerinde olduğu için gümrük vergisi de vermeniz gerekebilir.

Yukarıdaki durumdan dolayı yurtdışından Pebble Time almanın da şu anki sorunu olarak indirimde ürün bulmak için uğraşmak veya gümrük vergisini göze almak gösterilebilir. Yine de arada bir Amazon'daki fırsatların kontrol edilmesi veya yurtdışına gidilip alınması, bir ürüne iki katı para vermekten daha mantıklı geliyor bana.
  • Not 1: Amazon'dan alışverişte Amazon'un kurunu değil bankanızın kurunu kullanın, fiyatta epey oynama yapıyor. Bunun için ödemeyi TL olarak değil, Dolar olarak yapın, Amazon bu şekilde TL hesabınızdan bankanızın o anki kuruyla gerekli parayı çekecektir.
  • Not 2: Ürün çok kısa sürede geliyor, tam tarihi hatırlamıyorum, ben Düzce'de olduğum ve benim de İstanbul'a Pebble'ye gitmem biraz zaman aldığı için :) Ama bir hafta - on gün arasıydı sanırım.
  • Not 3: İndirimleri bekleyemeyecek kadar acelesi olanlar ikinci el ve garantili olarak yenilenmiş ürünlere (certified refurbished) de bakabilir.
  • Not 4: Pebble Time Sınırlı Garanti Belgesi
  • Not 5: PebbleIST
  • Not 6: Pebble Geliştirme Belgeleri
  • Not 7: Donanım Haber Forum - Pebble Kullanıcıları Ana Konu

Yorumlar

  1. Bu makale yayınlanalı nereden baksanız 6-8 ay olmuş. Hala pebble time alınır mı ? Malum pebble 2 siyah beyaz ekran olduğu için istemiyorum. Aynı zamanda time 2 nin gelmeyeceği de kesinleşti. Amazon üzerinde 60$ a satılmakta olan pebble time almak ne kadar mantıklıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varolan saatlere desteğin ne kadar süreceği bile belli değil artık. Ben en az beş on yıl kullanabilirim düşüncesiyle mantıklı geldiği için almıştım. Artık en çok iki üç yıl diyebiliriz en iyi ihtimalle, etkin/sorunsuz kullanım süresine ve alacak kişiye göre değişir bunun mantıklılığı. Ne yazık ki şu anda kimseye alması yönde tavsiyede bulunamam. Gümrük sınırının düşürülmesi de tuzu biberi oldu işin tabii.

      Sil
  2. hala kullaniyormusunuz cihaiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hala aralıklı olarak kullanıyorum. Rebble projesinin bunda payı çok büyük tabii. https://rebble.io/

      Sil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h