Aranan Lens Bulundu

Konya'da A.Y.S. ara sıra benim Nikon D80'imi kastederek bu makinenin ilk önce önündeki objektif kapağı bozulacak / kaybolacak diye kehanette bulunurdu şaka yollu.

***

27 Ocak 2012 tarihindeki karlı havada tanrılar kurban istiyor'un günümüzdeki karşılığı olan devletler vergi istiyor adına üç beş bir şeyler yatırmak için Ziraat Bankası'nın Esenyurt Şubesi'ne gitmem gerekiyordu. Giderken fotoğraf da çekmek istediğimden makinemi de yanıma aldım. Süper bir haber yakalansa bile fotoğraf çekmeye on kere düşünülüp öyle karar verilecek bir soğuk tipi ortamında sıradan fotoğraflar çeke çeke gitmek istediğim yere ulaştım.

Dönüşte tam eve gitmek için bizim caddeye girecekken deli dürtmüşçesine Torium'a gitmeye karar verdim aniden. Kötü hava koşullarına rağmen normal karşılanıp saygı duyulabilirdi bu kararıma, henüz literatüre geçmemiş İstanbul'un en dik yokuşlarından Torium Yokuşu'ndan inme zorunluluğum olmasaydı eğer.

Torium Yokuşu'nun buz tutmuş yolunda kayıp düşerek Nikon 18-135 lensimi parçaladım. Herhangi bir tarafımı kırmadığım ve makinenin gövdesine bir şey olmadığı için lenssiz kaldığıma da çok üzülmedim.

 ***

Uzun süre fotoğraf çekemeyeceğimi tahmin ediyordum ama beklediğimden de uzun oldu bu süre. Meteliği delik deşik etme durumumda bir değişiklik olmayınca ben de hedef küçülterek daha ucuz ve ikinci el bir lense yöneldim. Bir hafta kadar önce de sahibinden.com'da İstanbul'dan satılık Nikon 18-55mm VR lensleri takip etmeye başladım.

İlk önce Avcılar'dan 150 TL'lik bir lens buldum. Mesaj attığımda lensin birkaç gün önce satıldığını öğrendim. Son fiyatı 175 TL olan ikincide yer ve fiyat konusunda orta yolu bulmaya çalışırken lensi başkası aldı. Geçtiğimiz perşembe 100 TL'ye aradığım gibi bir lens görünce sahibinden.com üzerinden mesajlaşarak zaman kaybetmemek için doğrudan telefon açtım. Telefonda fotoğraf makinesinin bir kuyumculuk firmasına ait olduğunu ve tüm sistemlerini Canon'a geçirdiklerinden bu kadar ucuza sattıklarını öğrendim.

Cuma günü firmanın Küçükçekmece Marmara Sanayi Sitesi'ndeki yerine gidip makineyi deneyerek satın alacaktım. Ama hem Marmara Sanayi Sitesi'ne ulaşmam biraz zor olacağından (sadece sabah ve akşam iş gidiş geliş saatlerinde çalışan 142E ve Altınşehir Mezarlığından veya Masko 2'den yürüme ya da metrobüs ile Sefaköy, yürüme ve Malazgirt Caddesi üzerinden 89M) hem de hava epey yağmurlu olduğundan önce ben hesaplarına parayı yatırdım, sonra onlar da lensi kargoya verdiler. Bugün bir iki saat önce elime ulaşan lens sayesinde tekrar fotoğraf çekebilir oldum böylece.

***

Lensin (alırken bilgim dahilinde olan) tek eksiği ön kapak. Onu da sahibinden.com üzerinden sipariş ettim. Umarım o da sorunsuzca ulaşır. Bir de yazın makinenin görüntü sensörünün temizliğini yaptırabilirsem harika olacak.

***

Keşke A.Y.S.'nin kehaneti çıksaydı ve kırılıp kaybolan sadece büyük bir ihtimalle yeni bir 18-135 Nikon lens alana kadar bir işime yaramayacak olan lens kapağı olsaydı :) Fotoğraftan ve fotoğrafla ilgili teknolojilerden uzak kalmamış olurdum. Kablosuz ağ özelliklikli hafıza kartı çıkmış mesela, ben yeni gördüm.


***

Yazın bir ihtimal Artvin'e gideceğim. Rahat on sene olmuştur gitmeyeli. Belki daha büyük kapasiteli bir hafıza kartı da alıp, gezip fotoğraf çekerim.

***

D80'den bu kadar bahsetmişken D80'i Amerika'dan alıp bana ulaştıran sevgili F.'yi anmadan da olmaz. Selamlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h