Dünyanın En Zor Yenen Meyvesi ve Ben

Garip garip sınıflandırmalar kabul ediyorum, en zor yenen, en kolay yenen, tatlı, ekşi meyveler vs. ama var böyle bir şey. Örneğin yeşil elmalar ekşi meyveler kategorisine girerken kırmızı elmalar tatlı meyveler kategorisine girebiliyor. Bu çok karışık bir sınıflandırma yöntemi olduğundan bilim insanları bu konuya hiç girmemişlerdir.

Neyse sınıflandırmaları bir kenara bırakarak dünyanın en zor yenen meyvesine dönelim. Bu meyve nedir, nasıl bir şeydir, neden böyledir daha fazla uzatmayayım bu cümleden sonra :) Nardan başkası değil bu meyve elbette. Kimsenin bunu duyduğuna şaşırmadığına eminim.
Nar ile bu zamana kadar sadece kişisel bir ilişkim olduğu için fark etmemiştim o kadar. Zor da olsa, neredeyse duş alacak kadar ala boyansam da ısırıp ısırıp yiyordum. Ama dün bir başkası için soymam gerekince narın gerçek zor yüzünü gördüm.

Ne kadar zor olduğunu, ne kadar zamanımı aldığını vs. anlatmayacağım. Size iyi haberlerim var bugün sadece. Nar soymanın kolay yolları da var!


Tahta Kaşık Yöntemi


Bu en kolay ve pratik yöntemlerden biri. Bir tahta kaşığa, bir bıçağa ve geniş bir kaba ihtiyacınız var. Sonrasında şu adımları takip ederek narlarınızı yemeye hazır hale getirebilirsiniz:
  • Nar enlemesine ortadan ikiye kesilir.
  • Sonra nar, geniş bir kase içinde, taneli kısmı avuç içine gelecek şekilde tutulur.
  • Tahta bir kaşıkla hafifçe narın üst kısmına vurulur. Taneler hemen dökülecektir.
Bu yöntemle ilgili daha fazla bilgi için şu yazılara bakabilirsiniz:
Ayrıca şu videodan da daha detaylı olarak görebilirsiniz nasıl yapıldığını:



Yüzdürme Yöntemi
Bu yöntemde ise suyun gücünden yararlanacağız. Nar ayıklama işlemini su içinde yapacağımız için etrafa nar suyu sıçratmadan tüm ayıklama işlemini tamamlayabileceğiz. Yöntemi gerçekleştirmek için şu adımları takip edebilirsiniz:
  • İlk önce narın üst kısmı kesilir.
  • Narın kenarlarından diklemesine olarak kesik atılır.
  • Narın kesilen üst kısmı alta gelecek şekilde geniş bir kap içindeki suya konur.
  • Nar suyun içinde ayıklanır.
  • Süzgeç yardımıyla suyun üst kısmında biriken beyaz kısımlar ve kabuklar ayıklanır.
  • Son olarak da süzgeç yardımıyla dipteki narlar başka bir kaba aktarılır.
Bu yöntemle ilgili daha fazla bilgi için şuradaki resimlere bakabilirsiniz:
Ayrıca şu videodan da daha detaylı olarak görebilirsiniz nasıl yapıldığını:



Narmatik
Bu sabah böyle bir aletin olduğunu öğrendim. Kim yapmış, patenti kime ait bilmiyorum ama bu tür şeylerin satıldığı yerlere gidiyorsanız görmüşsünüzdür büyük ihtimalle. Tahta kaşık yönteminin ürüne dönüştürülmüş hali diyebiliriz. Kullanımı kısaca şöyle:
  • Bir adet bütün nar güzelce yıkanır.
  • Nar tam ortadan genişlemesine ikiye kesilir.
  • Yarım nar, nar ayıklama tasının üzerine ters çevrilip konur.
  • Nar ayıklama aletinin kapağı örtülür.
  • Bir metal ya da ahşap kaşıkla soldan sağa döndürülerek kapağa vurulur. Nar tanelerinin kısa bir sürede hiç bir yeri lekelemeden kaseye döküldüğü görülür.
Bu ürün hakkında daha fazla ilgili bilgi için satışının yapıldığı şu bağlantılara bakabilirsiniz:
Ayrıca şu videodan da daha detaylı olarak görebilirsiniz nasıl yapıldığını:


Umarım benim gibi nar soymada zorlanan kişilere faydalı olur bu yöntemlerden biri. Ayrıca sizin de bildiğiniz başka yöntemler varsa belirtmekten çekinmeyin.

Konuyla ilgili son bağlantılar da aşağıda. Herkese iyi nar soymalar. Nar çekirdeği için de bir şeyler bulabilsek süper olacak ama buna var daha sanırım.
Önemli not: Yazıdaki hiçbir görsel, video ve yöntem bana ait değildir, yazı içinde verilen kaynaklardan alınmıştır.

Yorumlar

  1. Keşke yazını annem nar ekşisi yapmadan önce görseydim :(( Bir sürü narı tek tek temizlemek zorunda kaldık :(( Hiçte aklımıza gelmedi ki internetten kolayını aramak :D

    Bi' de lekesini unutmuşsun... o da başka bir işkence... gitti güzelim ulamam...

    YanıtlaSil
  2. Bir kişinin kendiliğinden nar soymanın kolay bir yöntemini olduğunu düşünmesi pek kolay değil gerçekten, epey bir çekmesi gerekir nar soymaktan sanırım.

    Annem öğrenmiş bir yerden yakın zaman önce, bu sabah dünkü nar maceramı anlatınca o da bana öğretti. Ben de günlüğümü takip edenlere aktarayım dedim hemen :)

    Nar ekşisini ben de çok seviyorum ama bizim evde benden başka yiyen yok. Yapmasını denemek zevkli olabilirdi. Size afiyet olsun. Sonraki yapışlarınızda denersiniz artık bu yöntemlerden birini :)

    Leke konusunu unutmuşum nasıl olduysa, dün elimi yıkarken duvara sıçratıp onu silmeye bile uğraşmıştım halbuki :)

    Ulamanın ne olduğunu da yorumunuzda sonra öğrendim, bu da böyle bir anımdır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h