KDE Sistem Başlangıcında NTFS Bölümleri Otomatik Bağlama

Bilgisayarımda iki işletim sistemi yüklü: Fedora ve Windows. Bir dönem sadece Linux kullanabilecek kadar şanslı olsam da şu an iki işletim sistemini de neredeyse eşit seviyede kullanıyorum.

Hem Linux tarafında hem de Windows tarafında iki disk bölümüm var. Linux'ta sistemin kurulduğu kök (root) dizin ve kişisel dosyalarımın olduğu ev dizini (home), Windows'ta da benzer şekilde Windows'un kurulu olduğu C ve veri deposu olarak kullandığım Veriler isminde ayrı bir disk bölümü bulunuyor.

Windows tarafındayken Linux disk bölümlerine erişim ihtiyacı duyduğumda Ext2Fsd'den yararlanıyorum. Linux tarafındayken de işler NTFS-3G sayesinde halloluyor.

Bu yazıda dosya sistemlerinin daha erişilebilir olmasını sağlayan Ext2Fsd veya NTFS-3G'den bahsetmeyeceğim. Sadece uzun zamandır canımı sıkmasına rağmen çözümü için çok kısa bir süre öncesine kadar hiçbir şey yapmadığım bir pek iyi olmayan kullanıcı deneyiminden söz edeceğim.

Veriler bölümü boyut olarak epey büyük olduğu için dosyalarımın çoğunu orada tutuyorum ve Linux tarafında da olsam sık sık NTFS olarak biçimlendirilmiş bu bölüme erişme ihtiyacı duyuyorum. Linux, iyi bir NTFS entegrasyonuna sahip, yani, Linux ile NTFS sürücüsündeki dosyaları okumanın hiçbir zorluğu yok. Fakat, durum, bölüm bağlanmak istendiğinde ortaya çıkıyor. KDE kullanıldığında bu işlem için bir iletişim kutusu çıkıyor ve parola girilmesi isteniyor. Bu parolayı girmek birkaç yıldan sonra sıkıyor diyebilirim rahatlıkla.


Linux'a aşina kullanıcıların aklına çoktan neden fstab kullanılmasın ki böyle bir durumda sorusu gelmiştir. Fstab dosyası, disk bölümlerinin, çeşitli diğer blok aygıtlarının veya uzaktaki dosya sistemlerinin dosya sistemine nasıl bağlanacağını tanımlamak için kullanılabileceğinden bu iş için biçilmiş kaftandır. Ancak son kullanıcıyla ilgili böyle bir durumu kullanıcı olarak çözmek için bu yöntemi tercih etmek doğru gelmiyor bana.

Böyle düşünen tek kişi ben değilim neyse ki. KDE ve diğer masaüstü ortamları, bu tip kullanıcı isteklerini seçenek olarak sunuyor. Bununla birlikte nedense Fedora'nın KDE özelleştirmesinde bu seçenek aktifleştirildiğinde çalışmıyor.


Hala sorunun neden kaynaklandığını araştırma fırsatım olmadı ama sorunun etrafından dolaşmak için gerekenleri öğrendim. /etc/polkit-1/rules.d/ dizininde, ismi 99-mount-partitions.rules ve içeriği aşağıdaki gibi olan bir dosya oluşturmak yeterli:
// Password-less mounting of local partitions
polkit.addRule(function(action, subject) {
    if (action.id == "org.freedesktop.udisks2.filesystem-mount-system" && subject.isInGroup("wheel")) {
       return polkit.Result.YES;
    }
});
Durumu kendim için bu şekilde iyileştirdikten sonra hem sonraki kurulumlarda bu kadar az da olsa uğraşmamak hem de başkalarını bu çözümü keşfetmek zorunda bırakmamak için Fedora veya KDE'ye hata bildiriminde bulunmak bu konuyla ilgili yeni hedefim.

Kaynaklar:

Yorumlar

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h