Dulce de Leche

Futbolu sadece oynarken sevdiğim için Brezilya'daki son dünya kupasını da çok uzaktan takip ettim. Böyle olunca da haliyle kupadan geriye aklımda unutulmaz maçlar, goller ve oyuncular değil daha ikincil detaylar kaldı. Bunlardan biri de dulce de leche.

Dulce de leche'den Uruguay takımının Brezilya'ya yanında götürdüğü ama ne yazık ki havalimanında kaptırdığı 39 kilo vesilesiyle haberdar oldum.

Yerimlerine Süt Reçeli (Dulce de Leche) Nasıl Yapılır, Süt Karameli (Dulce de Leche)Uruguay’da Torta Frita, Dulce de Leche, Churro ve Garrapinada gibi birkaç yazı ekledim ama zaman bulamadığımdan ne bu yazıları okumaya ne de bu tatlı yiyeceği yapmaya fırsatım oldu bir ay öncesine kadar.

Neyse geçen ay dulce de leche'yi yaptım. Yapımı çok basit ama basitliğine göre çok uzun sürüyor ve yapılan tek işlem üç dört hazır malzemeyi ateş üstünde uzun uzun karıştırmak olduğundan çok sıkıcı. Sıkıldığımdan bir saat sonunda karıştırma işlemini bıraktığım için biraz fazla akışkan oldu ama yine de çatalla sürülebiliyor ve tadında hiçbir kusur yok.

Tadına bakan herkes çok sevdi ve yaptığım tek ölçü dulce de leche kısa sürede tükendi. Bunun üzerine arayı çok açmadan hemen ikinci denememi yaptım ve ikisi bize ikisi de teyzemlere olmak üzere dört ölçek süt reçeli yaptım. Bu sefer yaklaşık üç saat karıştırdım ve elim buhardan buruş buruş oldu ama katılık konusunda pek ilerleme kaydedemedim. Tadı ise yine güzel oldu bence. Yalnız şeker ölçeğini bir dahaki sefer bir su bardağından bir iki parmak aşağı yerine bir çay bardağı yapacağım. Az şekerle de aynı tadı veriyorsa fazlasına gerek yok.

Tarifi yukarıdaki bağlantılardan bulabilirsiniz. En azından şimdilik ayrıca buraya da eklemeye gerek yok bence. Kıvamı arttıracak yöntemler bulabilirsem burada bahsederim daha sonra.

Ne diyim, afiyet olsun. Bundan sonra günlükte yiyecek ve içeceklerden de bahsetmeyi düşünüyorum, midenizde yer bulundurun her zaman :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h