WINE ile VirtualDub (ya da çok fazla boş vaktimin olduğunun kanıtı)

VirtualDub harika bir açık kaynak video kayıt ve işleme aracıdır (İsmail sen kocaman bir çılgınsın gibi oldu). WINE ile birlikte GNU/Linux'da da çalışıyor.


Uzun zamandır kullanmıyordum (son kullanım tarihi için buradaki ilk beş videonun sonuncusuna bakılabilir). Bugün bir yazıda atıf vardı VirtualDub'a ve ben de çalışıp çalışmayacağını merak ettim. Çalışıyor.


Çalıştırmak için:
  • VirtualDub'ı ve Xvid'i yükleyin.
  • ~/.wine/ dizininde system.ini isminde bir dosya oluşturun ve [drivers32] vidc.XVID=xvid.dll yazıp, kaydedin.
  • VirtualDub programında Options->Preferences->Display yolunu takip edin ve DirectX'i seçeneğini kapatın.


Lame'yi de yüklemeye çalıştım ama WINE ile inf dosyalarından yükleme yapmak pek mümkün değil galiba, Lame'nin de başka sürümünü bulamadım, öylece kaldı.

(27.04.2008)

Yorumlar

  1. Depoda bulunan Avidemux, çok büyük ölçüde VirtualDub'a benzer... Doğrudan Pardus üzerinde derlenerek sunulduğu için performans önemli şekilde fark eder... Aklınızda bulunsun...

    YanıtlaSil
  2. Avidemux'un hayranlarından biri sayılarım. İşini harika yapan bir program. VirtualDub'ı genelde eklentileri (deshacker, oldcinema, logoremover...) için kullanıyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h