Türkçe Git Kitapları

Twitter'da eskisi gibi her şey hakkında uzun uzun blog yazıları yazamıyorum diye iç geçirdikten sonra elimdeki kitabı bitirmemin de konuyu açmasıyla böyle bir yazı kaleme aldım ve okursanız Git'in Türkçe kaynaklarına bir göz atabiliriz birlikte.


Sayısı henüz iki elin parmaklarını geçemese de Git hakkında yazılmış Türkçe kitapların sayısı yavaş yavaş artıyor. Tüm Türkçe teknik içeriklerde olduğu gibi varolanların ve varolacakların zamanla daha kaliteli bir hal alabilmesi için onları okumaya ve eleştirmeye çalışıyorum fırsatım oldukça.

Git ve GitHub Kullanımı - Arman Kara
Kitabı yeni bitirdim. Kitap, kendisinin de söylediği gibi Git/GitHub hakkında temel de olsa bilgiye sahip olanlar için veya Git/GitHub hakkında derinlemesine bilgi edinmek isteyenler için değil. Bir iki saate okunabilecek ve üç dört yazılık bir blog serisi olabilecek bir içerik.

Kitap içinde verilen bilgilerle, hızlıca Git kullanmaya başlamanıza yardımcı olabilir. Yarım saat civarı video içerik de sunuluyor kitapla birlikte verilen CD içinde ama bunlar da kitapta yazanın üstüne bir şey koymuyor, sadece kitapta yazılanları biraz daha görselleştiriyor.

Kitap her ne kadar bir teknik kitap olsa da yazım yanlışları konusunda biraz daha titiz olunabilirdi.

Git ile Versiyon Kontrolü - Ali Özgür
(Kitabın Yazım Hikayesi, Kitabın GitBook Sayfası, Kitabın Proje Sayfası, Kitaptaki Örnekler)
Kitabı henüz okumadım ama basılı olarak yayımlanması dışında, internet üzerinden de yayımlanması, hatta bunun sadece EPUB, PDF gibi kitap çıktısı olarak değil kitap projesi olarak yapılması bakımından dikkatimi en çok çeken kaynak oldu ve Git hakkında okuyacaklarımda ilk sıradaki yerini aldı.

Kitapta Git komutlarının kullanımı, sürüm kontrolü altında kullanılabilecek çalışma prensipleri ve Git ile uygulanabilecek farklı sürüm kontrolü iş akışları anlatılmaktaymış.

Git ile Versiyon Kontrol ve Takım Çalışması - Eray Alakese
Henüz okumadım. Kitabın içindekiler kısmından ve yazarının günlüğündeki Git yazılarından görebildiğim kadarıyla Git ile ilk adımlardan biraz daha ötesine geçen bir içerik sunuyor kitap.

Birkaç başlığı paylaşayım kitaptan:
  • Rebasing Nedir ve Merge’den Farkı Nedir?
  • Dosyaları Yok Sayma (gitignore)
  • Commit’leri Başka Branch’e Kopyalamak - git-cherry
  • Git ile Hata Kontrolü (Debugging)
  • Semantik Versiyonlama ve Versiyon Etiketleme
  • Git Dallanmalarına Farklı Bir Bakış Açısı
  • Anlamlı Commit Mesajları ve Branch İsimleri Nasıl Yazılır?

Pro Git - Scott Chacon, Ben Straub
(Kitabın Proje Sayfası)
Scott Chacon ve Ben Straub tarafından yazılan ve Apress'ten çıkan kitabın içlerinde Türkçe'nin de bulunduğu pek çok dile çeviri çalışmaları devam ediyor. Şu an tükçe çevirileri epey az ama umarım daha çok katkıcı bulup tamamen çevrilir.

Henüz okumadım ama hem okumak hem de çeviri çalışmalarına yardımcı olmak istiyorum.

Pratik Git - Özcan Acar
Sadece PDF biçimli e-kitap olarak sunulmakta. Git Nesne Veri Tabanı ve Depo Bağımlılıkları içinde yer alan ilgi çekici başlıklardan ikisi.

Satın almadan önce gerçek ortamda elime alıp inceleme şansım olmayan bir kitabın en azından internette örnek bir bölümünün yayımlanmasının iyi olacağını düşünüyorum.

Git Basit Rehber - Roger Dudler
(Kitabın Proje Sayfası)
"Git'e başlamak için basit bir rehber. atla deve değil ;)"

Benim kısa bir araştırma sonucunda bulabildiğim Türkçe kitaplar, kitaba yakın içerikler ve onlar hakkında okuyup okumamama da bağlı olarak yazabildiklerim bunlar şu an. Sizin de ekleyecekleriniz varsa söyleyebilirsiniz.

Yazımı beğendiyseniz beğen'e basmayı ve daha sonraki yazılarımdan anında haberdar olmak için günlüğüme abone olmayı unutmayın arkadaşlar. Sonraki yazımda görüşmek üzere hoş çakal alın (yatırım tavsiyesi değildir).

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h