Yeni Bir Fedora Kurulumunda Eski Kurulumda Yüklenen Paketleri Kurmak İçin Bir Başka Yöntem

Diyelim ki -çıkış tarihi ertelenmeye devam etmezse- bu senenin sonuna doğru çıkacak Fedora 20'ye yeni bir kurulum yaparak geçmek istiyor ama şu anda kullandığınız Fedora 19'daki yüklediğiniz paketleri de tekrar tek tek yüklemek istemiyorsunuz. Apper'a bunun için bir özellik ekleyebilir veya hakkında bilgimin olmadığı Kickstart ile başka denizlere yelken açabilirsiniz. Ben ikisine göre de daha kolay bir yolu seçtim ve yum, rpm gibi paket yönetim araçlarının kurulu paketleri listeleme özelliklerini kullandım.

Sistemimdeki kurulu paketleri listelemek ilk önce aşağıdaki komutu kullandım:

yum list installed | tail -n+5 | cut -d' ' -f1 | tr '\n' ' ' > paket-listem

Ama kısa bir süre sonra bu yaklaşımın pek de doğru olmadığını düşünmeye başladım. Çünkü benim kurmadığım, Fedora kurulumunun kendisiyle gelen paketleri de içeriyordu liste. Bu yüzden şu aşağıdaki komutu kullanmaya başladım (daha doğrusu kullanmaya başlayacağım):

repoquery --installed --qf '%{name}.%{arch} - %{yumdb_info.reason}' --all | grep 'user$' | cut -f1 -d' ' | tr '\n' ' ' > paket-listem

Paketleri kurmak için de şu komut kullanılabilir:

yum install $(cat paket-listem)

Paketleri yüklemeden önce tabii ki önceki kurulumdaki ekli depolar elle sisteme eklenmeli. Kulağa pek hoş gelmiyor değil mi? Belki bunu da otomatikleştirmek için bir şeyler yapılabilir. Ama şu an bu konuda /etc/yum.repos.d/ dizinine bir göz atmak dışında araştırma yapmadığım için bir fikrim yok.

Bir de ne güzel olurdu biliyor musunuz? Kurulu paketleri kurulum tarihlerine göre sıralamak ki birkaç belgeye daha göz atınca kolayca yapılabildiği görülebiliyormuş:

repoquery --installed --qf '%{installtime} %{name}.%{arch} - %{yumdb_info.reason}' --all | grep 'user$' | sort | cut -f2 -d' ' | tr '\n' ' ' > paket-listem

Kaynaklar:
List installed packages in Fedora
How to list all the installed package in fedora with the time of the installation
Install packages installed in old installation in fresh installation easily
Linux Get List of Installed Software for Reinstallation / Restore All the Software Programs
Getting RPM to list packages by install date
How to sort RPM packages by install time
CentOS: List the installed RPMs by date of installation/update?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h