Sphinx PDF Çıktısının Kod Bölümlerini Düzeltmek

Bana göre şu anda teknik kitap yazımı için en iyi tercih Sphinx. Bu ara biraz olgunlaşırsa herkese açık bir şekilde duyurmayı düşündüğüm bir şeyler yapıyorum Sphinx ile. Benden önce pek çok kişi de benzer çalışmalar yaptığı için karşılaştığım hemen hemen bütün sorunları kolayca aşıyorum.

Karşılaştığım sorunlardan biri de Sphinx'in PDF çıktısındaki kod parçalarının düzgün görüntülenememesiydi. Dün renk kodlandırmayla kod renklendirmeyle ilgili eksik paket olabileceğini düşünerek texlive-scheme-full meta paketini kurdum ama sorun eksik bağımlılıkla ilgili değilmiş. Kurduğum onca paket yanıma kar kaldı.

Bugün tekrar vaktim olduğunda biraz daha araştırma yaptım ve Python, reStructuredText ve Sphinx konusunda çok güzel Türkçe belgelendirmelerin bulunduğu istihza.com'un forum bölümünde sorunun çözümünü buldum.

Sorun conf.py dosyasındaki eksik ayarlamalardan kaynaklanıyormuş, projede .tex çıktısı üretilirken UTF-8 girişi kabul edilmiyormuş. Bu sorunu çözmek için conf.py dosyasına şu eklemeleri yapmak yeterli:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h