belgeler.gen.tr

Az önce belgeler.org'un yerinde olmadığını görünce, ne olduğunu öğrenebilirim umuduyla Google'da bir arama yapayım dedim. Çıkan ilk ve tek sonuç Linux-sohbet listesindeki belgeler.org açılmıyor başlıklı konu oldu. Burada listeye ulaşılabilecek farklı adresler paylaşılmış olsa da siteye ne olduğu konusunda net bir bilgi yoktu.

Linux Belgelendirme Çalışma Grubu'nun (Turkish Linux Documentation WG) yayında olacağı şimdilik tek adres belgeler.gen.tr. Proje yürütücüsü Nilgün Belma Bugüner belgeler-grubu listesinde belgeler.org'un kapanması ve belgeler.gen.tr üzerinden yayın yapılması hakkında aşağıdaki açıklamayı yapmış:
Herkese Merhaba, 
10 gün kadar önce Microsoft'tan bir eposta aldım. Özet olarak sadece Google üzerinde ve bazı ülkelere özel arama sitelerinde "site:lkd.belgeler.org Microsoft" aramasının lkd.belgeler.org başsayfasının bir rus korsan yazılım sitesine bağlar içeren değiştirilmiş bir haline gönderdiği yazılıydı. 
Bu sayfaların Google önbelleğindeki kopyalarına ben de ulaştım. Bu sayfaların ulaşabildiklerim Aralık ortalarından Şubat ortalarına kadar uzanıyordu. Siz de muhtemelen ulaşırsınız. 
Ama artık belgeler.org ulaşılabilir değil. Artık belgeler.gen.tr var. Kimseye yansı vermeyecek. Sayfalarımızın bir kopyasını alıp yayınlayabilirsiniz demeyecek. Yayınlayanlara rastladığınızda lütfen uyarın, bu belgeleri onlara sunana biraz saygıları varsa bu yansıları yayınlamasınlar. 
En azından arama motorları belgeler.org'u tamamen unutana kadar belgeler.org erişilebilir olmayacak. 
Esen kalın, 
Nilgün
Açıklamadan anladığım kadarıyla LKD'deki yansının içeriği site yetkilileri dışında izinsizce değiştirilmiş ve bağlantılar çeşitli korsan içeriklere yönlendirilmiş. Ocak sonunda Google+'ta bahsettiğim şöyle bir durumla karşılaşmıştım ama herhangi bir dönüş olmadığı için bununla ne kadar ilgili bilmiyorum. Umarım bundan sonra böyle durumlarla karşılaşılmaz ve her zaman bildiğimiz, alıştığımız adresleri kullanmaya devam ederiz.

Bu arada projenin en son 17 Mart 2013'te güncellenen ana sayfasındaki bilgilere göre proje hala katkıya açık:
Kitaplığımız ancak sizlerin katkıları ile büyüyebilir. 
Belgeler grubunda yer alarak editörlük, arşiv, altyapı çalışmalarımıza katılmak için:buraya tıklayın ve listemize kendinizi kaydedin. 
Proje Sayfamız: http://sourceforge.net/projects/belgeler/ 
Gerek proje, gerekse sanalyöremiz ile ilgili her türlü eleştiri, öneri ve şikayetlerinizi nilgun (at) users sourceforge net adresine yazabilirsiniz.
Ben şu anda bir katkı veremeyecek olsam da en azından projeyi daha yakından takip edebilmek adına listeye üye oldum. Siz de projeye katkı verebileceğinizi düşünüyorsanız yukarıda belirtilen yollardan yararlanabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Yıl 2005-6 gibi bu belgeleri okuyarak php dünyasına adım atmıştım.

    http://belgeler.gen.tr/hpm/html-php-mysql-giris_prg-php.html

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h