Kindle 2 İçin Türk Yazarlar Ekran Koruyucusu

Güncelleme 1: Fotoğrafların kalıpsız ve yazar isimleri eklenmemiş halleri için bana ulaşabilirsiniz. Ekran koruyucu henüz epey iyileştirilebilir konumda, bu yüzden zamanım oldukça güncelleme yapmayı düşünüyor ve fotoğrafların ham hallerinde saklıyorum.

Güncelleme 2: İlk önce ZIP arşivi oluşturmuştum ama nedense dosya isimleri içindeki Türkçe karakterler bozuk görünmeye başladı. Bu yüzden tar.gz uzantılı bir arşiv oluşturdum. Sanırım Windows'ta ZIP kadar yaygın olmasa da onun kadar kolay açılabilir.

Kindle'da bir süre işlem yapılmadığında devreye giren bir ekran koruyucu bulunuyor. Ekran koruyucu büyük yazarların, bazı sanat eserlerinin ve çeşitli ipuçlarının resimlerinin bir araya getirilmesiyle oluşturulmuş. Ekran koruyucu üzerinde özelleştirme yapmak öntanımlı şekliyle mümkün olmasa da çeşitli ek araçlar yüklenerek istenilen görüntülerden oluşan bir ekran koruyucu kullanmak mümkün:


Daha önceleri Kindle'ın ekran koruyucusu pek ilgimi çekmese de geçtiğimiz hafta kendim için Türk yazarların fotoğraflarından oluşan bir ekran koruyucu yapmak istedim.

İlk önce yazar isimleri listesi oluşturdum. Bunun için çeşitli hazır "en iyi" listelerinden yararlanabileceğiniz gibi kitap satış sitelerinden de yararlanabilirsiniz.

Listeyi tamamladıktan sonra yazarlarla özdeşleşmiş fotoğrafları temin etmeye çalıştım. Bunun için ağırlıklı olarak Google Görseller'i kullandım. Bazı yazarlara ait görüntülerin boyutu çok küçüktü bazılarınınsa hiç fotoğrafı yoktu. Böyle durumlarda istemesem de bazı isimleri listeden çıkarmak zorunda kaldım.

Fotoğrafları bulma işi bittikten sonra ön düzenleme yaptım. Hepsinin boyutunu 600 x 800'de sabitlemek için büyütme, küçültme ve kırpma yaptım. Fotoğraf üzerinde isim, logo gibi çıkarılması gereken şeyler varsa bunları sildim.

Daha sonra Kindle'ın kullandığı iki kalıbı da oluşturdum. Her ne kadar kullandığım Kindle modelinde tam çerçeve biçiminde olan kullanılsa da ben bu çalışma için daha üst modellerde kullanılan biçimi tercih ettim. Siz de kendi ekran görüntülerinizi oluştururken aşağıdaki kalıplardan yararlanabilirsiniz:
Kalıpları tüm fotoğraflara uyguladıktan sonra uygun yerlere yazar isimlerini ekledim. Biten çalışmalara Kindle üzerinde göz attıktan sonra yukarıdaki yöntemlerden ikincisini şuradaki görsellerle birlikte uygulayarak Türk yazarlar ekran koruyucuma kavuşmuş oldum:






Belki ileride ülkemizde bir e-kitap okuyucu geliştirildiği zaman buna benzer ve daha profesyonel çalışmalar görebiliriz. Hatta belki ülkemize getirilip satılan Kindle veya diğer e-kitap okuyucularda da böyle yerelleştirme çalışmaları yapılabilir.

Bu çalışma hakkındaki her türlü fikrinizi yazıya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Fotoğrafların fotoğrafçılarını ve/veya hak sahiplerini biliyorsanız bunları söyleyebilirsiniz. Kendim de buldukça belirtmeye çalışacağım. Ekran koruyucu içindeki bir fotoğrafın sahibiyseniz ve kullanılmasını istemiyorsanız lütfen beni mahkemelerde süründürmek yerine bana bu fotoğrafın çalışmadan çıkarılmasını istediğinizi belirtir bir e-posta atın. Ekran koruyucusu çalışmasında fotoğrafı yer alan bir yazarsanız ve bundan memnun değilseniz lütfen fotoğrafınızın çalışmadan çıkarılması için bana bir e-posta atınız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h