Konsole Başlıkları

Konsole'nin en sevdiğim terminal emülatörü olduğunu sanırım önceki yazılarımın birkaçında söylemişimdir. Sevdiğim pek çok özelliği var ve bunlardaki bazı küçük değişiklikler bile bazen can sıkıcı olabiliyor benim için. Şimdi yine bu istemediğim değişikliklerin birinden bahsedeceğim.

Konsole'nin eski başlık biçimi şuradaki gibiydi: o anki dizin ve o anki kullanılan komut ismi. Ama ya ben şurada Konsole paketiyle oynarken farkında olmadan yaptığım bir değişiklikle ya da Konsole'nin kendisinde gerçekleşen bir davranış değişikliğiyle sevdiğim Konsole başlık biçimi gitti:
Buna bakıp düzeltmek hep aklımdaydı ama bir türlü fırsatım olmamıştı. Şimdi hem rahatsız olduğum bu durumu düzeltmek hem de bunu yaparken Konsole'nin bir özelliğinden daha bahsetmek için kısa bir yazı yazmak istedim.

Konsole'nin başlık ayarlarına ulaşmak için Ayarlar > Profilleri Yapılandır.. yolunu takip ederek kullanılan profilin ayarlarına girmek ve Sekmeler bölümüne geçmek yeterli. Burada sekme başlık biçimlerini kolayca ayarlamak mümkün.
Buradaki değerleri istediğiniz şekilde değiştirerek zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Ben eskiden kullandığım başlık yapısına dönmek için %d : %n değerlerini kullandım. Bu ikisinin ve kullanılabilecek diğer ifadelerin anlamları şöyle:
  • %n Program İsmi
  • %d Şu Anki Dizin İsmi (Kısa)
  • %D Şu Anki Dizin İsmi (Uzun)
  • %w Kabuk Tarafından Ayarlı Pencere Başlığı
  • %# Oturum Numarası
  • %u Kullanıcı İsmi
Yaptığım değişikliklerden sonra Konsole ekranımın aldığı hal de aşağıdaki gibi:
Konuyla ilgili birkaç yazı için aşağıdakilere bakabilirsiniz:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h