Kullanıcısından Verilik identi.ca / Twitter Hesabı

Merhaba,

Yazıya kısa bir giriş olarak Pardus Bugzilla, identi.ca ve Twitter'de'yi okuyabilirsiniz. Pardus Bugzilla ile ilgili bu iki hesapla bir süredir olması gerektiği gibi ilgilenemiyorum.

Sağolsun Yahoo.co.uk ekibi de Twitter'daki hesapta kullandığım e-posta adresini bana (yeteri kadar, hiç sanırım) haber vermeden askıya almış uzun bir zaman önce. Dolayısıyla bu hesaptaki problemleri hesabın kendisi üzerinden bildirenlerin mesajları bana ulaşmamış.

Ayrıca Twitter'ın e-posta bildirim sistemi benim için asla düzgün çalışmadı. Örneğin bir süre önce Yahoo.co.uk hesabımı tekrar aktifleştirmeme ve bahsedildiğim yayınlarda / yayınlarım yeniden paylaşıldığında e-posta ile bilgilendir seçenekleri açık olmasına rağmen bunlar için herhangi bir bilgilendirme almıyorum çoğu zaman nedense. Bu diğer Twitter hesaplarımda da var, Choqok ile biraz üstesinden gelebiliyorum ancak. Neyse.

Hem Twitter'daki hem de identi.ca'daki hesaba aynı anda bakmak isteyen bir gönüllü var mıdır diye merak ettim. Yani sadece birisini değil ikisini de almalısınız gönüllü olursanız.  Küçük ihtiyaç listesi de şöyle:

  • Pardus kullanıcısı olunmalı. Tercihen Pardus projesinden ve az da olsa yüz yüze görüşmüş olduğum birisi. Ya da topluluktan ve yine az da olsa yüz yüze görüşmüş olduğum birisi.
  • Pardus Bugzilla'yı aktif olarak kullanmalı ve takip etmeli.
  • Hesaplara kimin bakıcılık yaptığı herkes tarafından bilinmeli. Şu an herkesin bu hesaplara benim baktığımı bildiği (ya da daha doğrusu isterse bu bilgiyi öğrenebildiği) gibi ileride de bu devam etmeli.
  • Hesapları kişisel olarak asla kullanmamak. Pardus / Pardus Bugzilla / Pardus geliştiricilerinden biri hakkında biri bir şey söyledi, dur şuna şuradan cevap vereyim kesinlikle olmamalı. Hesaplar sadece Pardus Bugzilla'nın beslemesini, ilgili hesaptaki sorunlar hakkında bildirimleri (1, 2) ve Pardus Bugzilla (Pardus değil! Pardus Bugzilla) ile doğrudan ilgili haberlerin / gelişmelerin / değişimlerin iletilmesi için (ör: 12-18 Ağustos arası hata takip sistemi raporları) kullanılmalı.
  • Hesaplara gönüllü olup bakımını üstlenen kişi de hesabı birine devrederken bu kişinin yukarıdaki özellikleri sağladığından emin olmalı. Eğer uygun birini bulamıyor ve hesaplara bakamayacak durumdaysa hesapları tekrar bana devredebilir.
Şu an bildiğim iki büyük sorun var. Twitter'daki hesaptan 6 Nisan 2011 22.28 ve 20 Nisan 2011 13.44 tarihleri arasında on dört kullanıcıya otuz üç tane reklam içerikli gereksiz kişisel ileti (özel mesaj) gönderilmiş. Henüz yeni öğrendim bu durumu yukarıda bahsettiğim nedenlerle ve kimin / kimlerin yaptığını, hesap üzerinde nasıl hak sağlayıp bunu gerçekleştirdiklerini bilmiyorum şu an. Araştırıp, tekrar olmaması için yapılması gerekenleri halletmeye çalışacağım.

İkinci büyük sorunsa identi.ca'daki hesabın 27 Mayıs 2011 09.17'den beri yani yaklaşık üç aydır servis dışı olması. Bunun için de sanırım bir Twitterfeed alternatifi bulmam gerekecek. Bununla da ilgilenmeye çalışacağım.

Kısacası kullanıcısından az hazarlı iki hesaptan bahsediyorum burada, bunlar için çay ve sempatisi olanlar bildirsinler lütfen.

Ayrıca bu iki hesaba ben baktığım sürece sorunların kesin olarak bana ulaştığından emin olmak için sadece e-posta üzerinden bir mesaj atmanız yeterli: ozbekanil at gmail.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h