Google Code İçine Google Groups Gömmek

Aslında başlıkta belirttiğim işlem benim yapmış olduğumdaki kadar zor olmamalıydı ama neden böyle oldu bilmiyorum. Her şey Google+ ile -ki kendisi beni sosyal ağlarda bulabileceğiniz nadir yerlerden birisidir- başladı aslında.

Google+ yardım forumları olarak Google Groups kullanıyor ve bunu doğrudan Google+ içinden sunuyor. İlk önce sadece Google'a özgü yerlerde, servislerde böyle bir kullanımın mümkün olduğunu düşünsem de sonunda bugün bir göz atıp, şansımı denemeye karar verdim.

Google Code üzerinde sayfalara sürekli resim, video gibi küçük şeyler ekliyor olsam da başka bir sayfa gibi büyük bir şey eklemeyi daha önce denememiştim. İlk baktığım Working with Google Gadgets ve Interesting Developer Gadgets for Google Code epey bir yardımcı omasına hatta Google Moderator'ü Google Code'a gömmemi sağlamasına rağmen asıl istediğim Google Groups için bir şey çıkmadı.

Neyse ki biraz daha araştırmayla Sites needs a Google Groups gadget ve Embedding Discussions'ı bulmayı başardım. Bahsettiğim zorluk da aslında kaynaklara erişmekle ilgiliydi aslında. Neyse Google Web Elements'i bir şekilde kullanarak Google Code içine Google Groups'u gömmeyi başardım. XML dosyasını biraz daha düzenlemeye uğraşsaydım sanırım üç sayfa ve liste için de aynı dosyayı kullanabilirdim ama biraz kolayına kaçtım burada ve her liste için bir XML dosyası oluşturdum. Bu konuda bilginiz varsa bana da söylemekten çekinmeyin. Benim yaptıklarımı Happy Kitty'nin Wiki sayfalarında görebilirsiniz: HappyKittyDevelHappyKittyDevel.wikigroup-happy-kitty-devel.xml.
Sanırım forum_content.xml'nin biraz düzenlenmesi gerekiyor şu an. Şurada kullanılmış ama artık çalışmıyor. Bundan yararlanarak benim kullandığım dosyayı düzenleyebilirim, dursun şimdilik burada.

Google Code'da üst bölüme de yeni sekme ekleyebilme imkanı olsaydı tam bir liste sayfasına çevirecektim, Pardus Linux Eposta Listeleri ve Linux Kullanıcıları Derneği E-Posta Listeleri gibi ama bu hali de fena değil.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h