Windows Vista'da Orta Fare Tuşu Emülasyonunu Açmak

İnsanlar şu işletim sistemi kolaydır, şu işletim sistemi zordur diyorlar ya tamamen saçmalık. Bildiğin işletim sistemi vardır, bilmediğin işletim sistemi vardır sadece. Birisinin kullandığı işletim sistemini bile kuramazken başka bir işletim sisteminin kurulumuna zor demesi ne kadar doğrudur bilmiyorum. Aynı şekilde kullanımı da buna dahil edebiliriz. Sen kullandığın işletim sisteminde yapılması gereken her şeyi başkasına yaptır, kullanıma hazır hale getirt, hiç bir şeyini bilme sonra bu işletim sistemine kolay de, hadi oradan.

Bir de insanların şu huyu var. Sorsan kullandığı işletim sisteminin çekirdeğini cevap veremez ama Linux'a da laf etmekten geri durmaz, herkes kernel geliştiricisidir sanki. Tamam özgür yazılım, Linux, Linux dağıtımları eleştirilsin de, bunlar birbirine karıştırılmasın bir zahmet (ukalalık yapmıyorum, sadece insanlar eleştirdiği şey hakkında bilgileri olmasa dahi, eleştirdiği şeyin ne olduğunu bilsin diyorum). Çünkü her şey böyle çorba olunca bir işe yaramıyor. Geliyorlar Linux çekirdeği hakkında konuşulan bir yerde kullanıcı arayüzü bıdı bıdı. Cevap veremezsin ki böyle bir şeye.

Neyse konumuz bunlar değil. Uzun zamandır doğru düzgün Windows kullanmıyorum ama kullandığım nadir zamanlarda da dizüstünün dokunmatik tabletinde bir orta tuşun eksikliğini hissediyordum. Bunun için Synaptics'in yapılandırma aracında basit bir seçenek olacağını tahmin ediyordum ama ne yazık ki böyle değilmiş.

Mecburen Google araması yapmak zorunda kaldım. Buradan forum forum dolaşamam ben yae, Linux anca boş zamanı olanlar içindir diyenlere selam ederek devam edeyim. Bir sayfada konuyla ilgili yapılması gerekenleri buldum bir süre sonra. Buradan da her şey için bir yapılandırma dosyasına bir şey yazmak zorunda kalıyoruz Linux'ta diyenlere selam ederek devam ediyorum. Yapılması gerekenler şöyleymiş:
  • Kayıt Defteri Düzenleyici (regedit.exe) açılır.
  • HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Synaptics\SynTP\Defaults\ bölümüne gidilir.
  • Burada yeni bir DWORD oluşturulur, ismi HasBothButtonFeature olarak ayarlanır ve değeri 1 yapılır.
  • Oturum sonlandırılıp tekrar giriş yapılır.
Nasıl çok kolay öyle değil mi? Tüm son kullanıcılar için çocuk oyuncağı. Biraz düşünmeyle, bakmayla sezgisel olarak da bulunabilirmiş zaten. Şimdi ben burada Windows'a mı laf söyleyeyim? Yoksa donanım üreticisinin yazdığı yapılandırma aracına mı? İşte ben bunu düşünüyorsam Linux hakkında eleştiri yapanlar da bu tip konulara biraz kafa yorsunlar lütfen.
Peki bu bahsettiğim işlem Linux'ta, Pardus'ta nasıl merak ediyor musunuz? Söyleyeyim, hiç bu kadar zor değil, buna benzer bir şey için hiç özel bir işlem yaptığımı dahi hatırlamıyorum. Öntanımlı olarak böyle geliyor, tam istediğim gibi.

Dizüstü bilgisayarların temel kontrol aygıtlarından birini yapılandırmak her işletim sisteminde Linux'taki kadar kolay olur umarım bir gün. Yoksa bir daha ki sefere de bu sayfaya gelip ne yapmam gerektiğine bakmam lazım.

Bir de USB bellekten Windows 7 (OEM ama) kurmayı başarabilirsem. İşte biz o gün tükeneceğiz.

Bu arada söylemeyi unuttum, orta tuşu tarayıcıda sekmeleri kapatmak, bağlantıları yeni sekmede açmak ve sayfaları kaydırmak için istiyordum, oldu sonunda :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h