Düşük Sinyal Seviyesi ve Aşırı Bilgilendirme

Geçtiğimiz günlerde yeni bir kablosuz modem almak zorunda kaldım. Alırken de ne yazık ki gözettiğim kıstaslar arasında kalite ön sıralarda gelemedi. Bunun da elbette bir bedeli olacaktı.

Modem genel anlamda şimdiki ihtiyaçlarımı karşılasa da düşük sinyal seviyesi oluştuğu için sürekli çıkan bilgilendirme mesajları bir yerden sonra canımı sıkmaya başladı. Her zamanki taktiğim olan, sorunun kendiliğinden çözülmesini beklemeyi bugüne kadar devam ettirdikten sonra başka neler yapılabilir diye bakınmanın iyi olacağına karar verdim az önceki son bildirim mesajının ardından.
Tamam modemim mükemmel bir tane değildi ve ara ara bana düşük sinyal seviyesi sağlıyordu ama bunu KDE'nin her an yüzüme vurmaya hakkı yoktu ki. Neyse ki böyle düşünen bir tek ben değilmişim KDE Hata Takip Sistemi'ndeki user is "overnotified" when signal strength is nearly low başlıklı kayıt ve LinuxQuestions.org'daki Low signal warning is driving me nuts! konu başlığı burada yazdıklarımın benzerini söylüyordu: kontrolsüz (aşırı) bilgilendirme bilgilendirme değildir. Öyle tabii.

Belli ki bazıları (bazı sistemler, bağlantı türleri) için önemli olan bu bilgilendirme bazıları için de gereksiz, can sıkıcı olabiliyor. Neyse ki KDE bunun için güzel bir yönetim imkanı sunuyor. Bilgilendirmeleri tek tek kontrol etme, özelleştirme, açma, kapatma.

KDE'de bilgilendirmeleri yapılandırmak için Sistem Ayarları > Uygulama ve Sistem Bildirimleri yolunu takip etmek yeterli. Buradan desteklenen tüm uygulamaların bildirimleri istendiği gibi değiştirilebilir. Şimdi ilgilendiğimiz uygulama Ağ Yönetimi olduğu için Olay kaynağı bölümünden onu seçiyoruz. Daha sonra da ilgili başlık olan Düşük Sinyal Seviyesi'ni seçip Açılır pencerede bir ileti göster özelliğini kapatıyoruz ve Uygula düğmesine basıyoruz.
Sanırım bu kadar, bunları yazdığım on - on beş dakika boyunca herhangi bir bilgilendirme mesajıyla karşılaşmadım, yine de ara ara düşük sinyal seviyesine sahip olduğumu biliyorum, yani sürekli sinyal seviyesi düşük sinyal seviyesi düşük demesine gerek yokmuş kimsenin değil mi ama.

Yorumlar

  1. İlginç, modemde sinyal seviyesi ayarı yok mu? TTnet'in pikatelinde bile vardı o ayar.

    YanıtlaSil
  2. Sinyal seviyesi ayarını değiştirmedim / bakmadım, gecenin bir yarısı hızlıca kurduğumdan. Büyük ihtimalle öyle bir ayar vardır, öntanımlı değeri de düşük olabilir, nedeni de bu olabilir. Sonradan modemi kurcalamak da aklıma gelmemişti. Bakayım buna.

    Modem de Edimax AR-7284WnA bu arada.

    YanıtlaSil
  3. ben tp-link wn321g adaptörüyle modem aldım kurmayı başaramadım çok istedim araştırdım xfce dağıtımlar otomatik görüyor pardus görmüyor otomatik püf noktası nedir bunun

    YanıtlaSil
  4. Ağ yapılandırması pek bilgili olduğum bir alan değil.

    Sizin için şurada birkaç bağlantıyı bir araya getirdim. Bir göz atabilir misiniz?

    Sondaki yöntem Pardus 2011 için sanırım ondan başlamak işe yarayabilir.

    Belirtilen yöntemler işe yaramasa da o başlık altından çözüm aramayı deneyebilirsiniz. Bilgili kullanıcılar size yardımcı olacaktır.

    Eğer orada bir çözüm bulunamazsa da Pardus Hata Takip Sistemi'ne bir kayıt açabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h