Harika Programcık: Adjustable Clock

Geçen sene iyi bir takvim programcığı bulamadığım için bir tane yazdıktan sonra çok geçmeden aslında buna hiç de gerek olmadığını halihazırda yeteri kadar ve tam olarak benim istediğim gibi olan veya olabilecek birçok programcık olduğunu görmüştüm.

Dün de birazcık programcıklarla uğraşırken Adjustable Clock'u (Ayarlanabilir Saat) keşfettim. Pardus 2011'deki sürüm biraz eski olduğu ve bana sorun çıkardığı için bir kayıt açtım Pardus Hata Takip Sistemi'nde ve paketçisi hemen güncelledi paketi.

Özgürlükİçin Beyin'de de bir kullanıcı bu programcığın yapabildiği bir şey istemişti, kapatmıştık ama aklımda kalmış. Saatin yanında istenen bir metnin görüntülenmesiyle ilgili bir fikirdi, o kayda da nasıl yapılabileceğini gösteren bir not düştüm.

Az önce de Adjustable Clock'un ana sayfasında programcığın benim elde etmeye çalıştığım hali nasıl alabileceği konusunda yardım istedim ve geliştiricisi çok kısa bir sürede istediğimden daha fazlasını verdi :) Sağol Emdek.

Olay kısaca aşağıdaki görüntüdeki gibi gelişti:

Emdek, belki programcığın sonraki sürümlerinde bu biçimi de programcıkla birlikte sunabileceğini söyledi, o zamana kadar beklemek istemeyenler şuradaki (nasıl bağlantı verilir bulamadım, yedinci sayfanın sonundaki mesaj) kodu deneyebilir şimdiden.

Saatli Maarif Takvimi ile uğraşmaya değip değmeyeceği konusunda tereddütlerim vardı, şimdi gönül rahatlığıyla gömebilirim.

Bu kadar gereksiz şey yazdıktan sonra programcıktan da bahsederek kaybettiğiniz zamanı amorti edebilmenizi sağlayayım.
Adjustable Clock, tarih ve zaman bilgilerini istediğiniz şekilde görüntüleyebilmenizi sağlayan bir programcıktır. HTML ve bununla ilgili konular hakkında bilginiz varsa harika işler çıkarabilirsiniz, yoksa da benim yaptığım gibi görsel düzenleyici ile veya varolan örnekleri biraz değiştirerek idare eder şeyler ortaya çıkarabilirsiniz.
Tarihle ilgili tüm değişkenleri de otomatik olarak menüden ekleyebilirsiniz, geri kalanı da sizin yeteneğinize bakıyor.
Geliştiricisi ilginç biçimleri programcığın ana sayfasında yorum yazarak paylaşmalarını istemiş kullanıcılardan, güzel şeyler tasarlarsanız paylaşmayı unutmayın. Örneğin burada güzel bir tane var, onu da deneyebilirsiniz.

Yorumlar

  1. Anıl bey,
    uygulamayı nereden kurdunuz?
    KDE de ki kaynak koddan kuramıyorum.
    pardus/2011/testing/ adresinden indirdiğim paketi kurmak istediğimde ise bağımlılıklar sağlanamadı uyarısı alıyorum.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Pardus 2011'deki paketin sorunsuzca yüklenmesi gerekiyor.

    pisi lr

    komutunun çıktısını söyler misiniz?

    Bir de şu komutu çalıştırmayı dener misiniz konsol üzerinden:

    sudo pisi it plasma-applet-adjustable-clock

    Bir hata verirse bu komutun çıktısını da söyleyiniz, hata almazsanız da programcık kurulmuş demektir :)

    YanıtlaSil
  3. Bunları Öİ program tanıtım bölümüne eklersen negzel olur.

    YanıtlaSil
  4. Öneri için teşekkürler, yalnız bu yazının benim gözümde bir paket tanıtımı olabilmesi için kırk fırın ekmek yemesi gerekiyor.

    Benim günlüğüm için bile yeteri kadar kaliteli değil ama güzel bir ipucu olduğu için hızlıca ne kadar yazabildiysem sıcağı sıcağına koydum.

    Kullanıcılara güzel bir paket tanıtımı için pas gibi bir şey bu, gerisi onlara kalmış. Güzel ve benim de merakla okuyabileceğim bir paket tanıtımı yazabilirler veya daha azıyla yani bu yazıyla yetinebilirler. Bir şeyler yapılabilecekken daha azıyla yetinileceğini sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  5. lr http://packages.pardus.org.tr/pardus/2011/stable/x86_64/pisi-index.xml.xz

    Sistem hatası. Program sonlandırıldı.
    Depo elemanı plasma-applet-adjustable-clock bulunamadı.
    Genel yardım için lütfen 'pisi help' komutunu kullanınız.
    Geri izleme verisi almak için lütfen --debug seçeneğini kullanın.

    YanıtlaSil
  6. Aldığınız hata depoda olmayan bir paket yüklenmeye çalışıldığında alınıyor. Kararlı depo kullandığınız ve henüz bu paket burada olmadığı için durum normal. Paketin kullandığınız depoya eklenmesini bekleyebilir veya kendi sorumluluğunuzda test ve geliştirme depolarından birini kullanabilirsiniz kararlı depo yerine.

    stable: http://packages.pardus.org.tr/pardus/2011/stable/x86_64/
    testing: http://packages.pardus.org.tr/pardus/2011/testing/x86_64/
    devel: http://packages.pardus.org.tr/pardus/2011/devel/x86_64/

    YanıtlaSil
  7. Anladım,
    teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h