Çatalla Ekmek Kesmek

Az önce yine ekmeği çatalla kesince, dur bir bakayım benden başka yapan var mıymış dedim.

Şu sayfa çıktı bir tek:
Diyelim ki ekmeği dilimlemek için eline bir çatal verdiler ve başladın var gücünle ekmeği kesmeye. Yeterince uğraşırsan gerçekten de ekmeği çatalla dilimlersin. Ama yarım saatte dilimlersin, yamuk yumuk olur o ayrı. Fakat günün birinde artık canına tak eder de çatalı bir kenara atıp elle kopartıp yersen o zaman sorunu nerede aramak lazım? İrade gücünün burada bir etkisi var mı? Veya bir psikologa gitsen, seni çatalla ekmek kesmeye ikna edebilir mi, ya da etse bu senin için ne kadar iyi olur? Ekmek çatalla kesilmez, sigara da bize yıllardır anlatıldığı gibi bırakılmaz. Biraz iddialı oldu ama gerçekten durum böyle.
Aramayı biraz daha genişletince bir de bunu buldum:
Çatalla ekmek kesmeye kalkmak...İnadına kesmeye devam etmek..Taki biri farkedipte uyarana kadar..
Sanırım benden başka bu eylemi gerçekleştiren yok. Eğer siz veya kaynınız bunu yapıyorsanız lütfen iki dedeni insan gibi bunu söyleyin bana.

Masada otururken ve ekmek arası yapılabilecek gıdalar bana eşlik ederken eğer masada bıçak yoksa üşenirim çoğu zaman bir bıçak almak için kalkmaya.

Bu üşengeçlik zamanlarımda şunu keşfettim: çatal doğru kullanıldığında ekmeği çok güzel bir şekilde ikiye bölebilir.

Burada dilimlemekten bahsetmiyorum. Dilimlemek kimin umurunda. Kopar kopar ye işte. Ben ekmek arası olabilecek gıdaların mükemmel bir şekilde ortadan ikiye bölünmüş ekmeğin arasına girmesinden bahsediyorum burada.

Nasıl yapıyoruz? Çatalla ekmeğin yumuşak olan kenarını baştan sona delik delik yapıyoruz. Hani kağıt, karton ve benzerlerinin bazılarında olur ya kolayca koparmaya yarayan, işte onların bir benzerini oluşturuyoruz ekmek üzerinde.

Delikleme işlemi bittikten sonra ekmeğinizin mükemmel bir şekilde ikiye ayrıldığını kendi gözlerinizle görebilirsiniz.

Tüm bunlardan sonra ekmeğinizi istediğiniz gıdalarla doldurabilirsiniz.

Afiyet olsun.

Bir de çatala ekmek tutturup yemeklere banma ve uzaktaki ekmek dilimlerini çatalla alma konuları var, onları sonraki derslerimizde göreceğiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h