Sony Kulaklığınızın Sol Teki Bozulduysa

Yüz kere yazmış olabilirim ama tekrarlamak da sakınca görmüyorum. Ben kulaklık bozmuyorum. Ama ne zaman birine ödünç verip geri alsam kulaklığın bir teki bozulmuş oluyor. Niye bozdun da denmiyor. Öylece kalakalıyor bir kenarda o ve mecburen yeni bir tane alınıyor.

Birkaç ay önce yaklaşık üç dört yıldır kullandığım Sony kulaklıklar da benzer bir akıbeti tattı. Ayberk sağ olsun tamir etti ricam üzerine. Yaklaşık bir ay önce de aynı olay nüksetti. Bu sefer suçu atacak kimse yoktu sanırım, bunu yapan bendim. Ayberk'ten nasıl yapılacağını geleneksel pazar gezilerimizden birinde öğrendikten sonra ha bugün ha yarın yaparım diyerek az öncesine kadar ertelemeyi başardım. Ama günde üç dört saat toplu taşıma araçlarında zaman geçirdiğim için bir gayret geldi ve malzemeleri çıkardım dolaptan.

Yan keski, maket bıçağı, havya ve lehim sahip olduklarınız içindeyse siz de kulaklığınızı tamir edebilirsiniz. Bozuk olan kulaklığın delikli siyah kapağımsı kısmını çıkartın maket bıçağıyla nazik dokunuşlar yaparak. Yan keskiyle düğümlü kısmın az altından kesin. Tabii kesmeden önce lehimi kontrol edip, yenilemeyi de deneyebilirsiniz.

Kestiğinizi ve şimdi ne yapacağız peki dediğinizi varsayarak anlatmaya devam ediyorum. Bu aşamayı başka türlü nasıl yapabileceğinizi bilmediğim için benim kirli yöntemimi söyleyeceğim. Kablonun ucunu dişinizle birazcık soyun. Düzeltin uçlarını, çevirttirin, büktürtün.

Şimdi en zor kısımdayız bunun da tek nedeni üç elimizin olmaması. Çünkü bir elimde havya, bir elimde lehim ve bir elimde de kulaklık olmalı ama olamıyor işte. Neyse biraz zor da olsa yeşil ve kırmızı ucu kopardığınız yerlere lehimleyin. Ben bu işleri yaparken kulaklıklar N-Gage'ye takılı olduğundan sesi duyarak tamir denemesinin başarıyla sonuçlandığını duydum hemen. On dakikam boşa gitmemişti. Kulaklık soğuduktan sonra bir şarkılık deneme dinleyişi yaptım ve ilk günkü gibi temiz ve stereo sesi zevkle dinledim.

Bu belgenin biraz daha adam akıllısını How do you fix sony headphones when the left earphone has become silent? başlıklı yazıdan öğrenebilirsiniz.

Bunları yaparken keşke video kamerayı da bir kenara koysaydım, Bananormal Aktiviteler diye bir film yapardım ondan sonra. Yirmi yıldır film izliyorum böyle eziyet görmedim dedirtirdim sinemaseverlere. Neyse olanlarla idare edin. Korku filmi korkutmayabilir ama en azından uyutmasın be abi. Zorla mı izletiyorlar? Evet, evet.

Gök gürültüleriyle yazıyı sonlandırmak.

Anlam verilemeyen yazıtipi sorunlarıyla başa çıkmak için uğraşmak. Her seferinde farklı bir şey oluyor ya. Hay bin kunduz.

Yorumlar

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h