Kırmızı Başlıklı Medya Oynatıcı ile MIDI Çalma

Uzun zamandır öntanımlı oynatıcı olarak VLC kullanıyorum. Bu sadece video dosyaları için geçerli olmasına rağmen Amarok'u MP3 çalmaya ikna edemediğim günlerde VLC'nin müzik için de ideal bir oynatıcı olduğunu gördüm. Noel arifesine girdiğimiz şu günlerde kulaklarımıza hala nasıl olur da yeni yıl melodileri çalınmadı diye merak ediyordum ta ki (her yerde bu ikiliyi kullanmak istiyorum deli gibi) VLC'nin başındaki şapkayı görene kadar. Söylediğim gibi VLC esprili olmasının yanı sıra çok yetenekli bir medya çalışma ortamı sunuyor, hem video hem de ses dosyaları için. Geliştirilmeye yeni başlanan VLMC ile bizleri nelerin bekleyeceğini ise zaman gösterecek.

Konumuza dönmeden (daha doğrusu başlamadan) önce geçmişe bir sıçrayış gerçekleştirelim (Dexter'laşamıyoruz bari Lost'layalım). GNU/Linux'a ilk geçtiğim günlerde Amarok ile MIDI çalamadığım için şaşırmıştım çünkü Winamp ile bu biçimi ek bir işlem yapmadan çalabiliyordum (hatırladığım kadarıyla) Windows kullandığım günlerde. GNU/Linux'ta ise MIDI için ayrı bir oynatıcı gerekiyordu. KMid sayesinde elime geçen her MIDI'yi çalabildim TiMidity++'nin de desteğiyle (Şimdiye dönme efekti...). Öİ'de bir kullanıcının MIDI dosyalarını çalamadığını okuyunca KMid'i tavsiye edecektim ama KDE4'e geçişte geride kalanlardan biri olmuş KMid de. Fakat üzülmeye gerek KDE 4 için sıfırdan KMid2 yazılmaya başlanmış ve şu an oldukça erken geliştirilme aşamasında olmasına rağmen güzelce çalışıyor (Pardus kullanıcıları şuradaki henüz bitmemiş kaynak paketi deneyebilirler).

Ne yani koskoca Pardus'ta bir MIDI çalmak için kaynak dosyalardan paket mi kurmak zorundayız? Elbete hayır (nerden alıştıysam bu duyar gibi oluyorum kalıplarına bilmiyorum peder). VLC sayesinde pek çok medyayı olduğu gibi MIDI'leri de sorunsuzca çalabilirsiniz. O değil benim hiç kaliteli (ama öyle böyle değil) bir ses kartım olmadı ki donanımsal olarak sentezlesin hedeyi hüdeyi. Neyse benim gibi sadece ses çıkarabilecek kadar kaliteli ses kartlarına sahip kullanıcılar için yazılımsal sentezleme çözümleri var imdadımıza yetişen. VLC de yazılımsal sentezleme yazılımlarından biri olan FluidSynth'den ve ses izlerinden yararlanarak MIDI'leri çalabilmektedir. İlk önce VLC'nin FluidSynth desteği ile birlikte gelip gelmediğini kontrol edin, eğer bu özellik yoksa dağıtımınızdaki paketçisiyle iletişime geçebilirsiniz, Pardus 2009'da bu özelliklik öntanımlı olarak gelmektedir, ayrıca bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Daha sonra ise internet üzerinden ücretli veya ücretsiz olarak sunulmakta olan ses izlerini bilgisayara indirmeniz gerekmektedir. Son olarak da bu ses izlerinin yerini VLC> Araçlar> Tercihler (Gelişmiş)> Girdi/Kodekler> Ses Kodekleri> FluidSynth bölümü aracığıyla belirtmeniz gerekmektedir. Bütün bunlardan sonra istediğiniz her MIDI'yi VLC ile açabilirsiniz. Bitti mi? Evet bitti. Eee ekran görüntüsü yok bu yazıda hiç. Ses bu ya.?!

Sonraki yazılarda Özgür Müzik ile ilgili de bir kaç kelime etmek istiyorum, o zamana kadar bildiğinizi okuyabilir ve Jamendo'daki gıdalardan besilenebilirsiniz.


(Bu yazı Streams of Fear'ın MIDI'si dinlenerek ve noter huzurunda yazılmıştır. Hatta diş hekimleri de bütün bu olan biteni onaylamıştır.)

Yorumlar

  1. VLC Yıllarca Windows'ta kullandığım bir paketti, Pardus kurunca ilk kaldırdığım pakette Amarok :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h