Pardus'ta UDF DVD Bağlama

Bir Vista kullanmadığım halde nasıl Vista'dan şikayetçi olabiliyorum yazısı, daha önceden şurada yazmıştım, burada elimin altında da olsun diye kopyalıyorum:

Başka bir işletim sisteminde yazılmış UDF DVD'yi Pardus'ta (2007.3) kullanamıyorum. Aldığım hata mesajı:

mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda,
missing codepage or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so

İlk önce şuradaki hata kaydını gördüm ve Google'da bulduğum birkaç sonuca ve deneme yanılma yöntemine göre /etc/fstab dosyasını düzenlemeye çalıştım, şu şekilde bir ekleme yaptığımda:

/dev/hda /media/hda udf,iso9660 ro,user,noauto,unhide 0 0

ise aynı hatayı alıyorum ve yine okuma gerçekleşmiyor.

Sonuç olarak bu UDF DVD'yi okumanın bir yolu var mı? UdfTools benzeri araçlar mı yüklemem gerekiyor yoksa başka bir ayarı mı değiştirmeliyim?

sonradan gelen not:

WINE + UDF görüntüleyici ile geçici ve saçma bir çözüm buldum.

daha da sonradan gelen not:

http://www.ip.philips.com/ > Partner Area > Philips UDF verifier

programını indirerek ve burada anlatılan değişiklikleri yaparak da UDF DVD içeriğini görebilirsiniz. Normalde GNU/Linux'da UDF desteği var ama bu "başka bir işletim sistemi"nin son sürümünde böyle oluyor.

Yorumlar

  1. Pardus 2008 sürümünde UDF desteği eklenmiş. 2007 kullamırken bende aynı sorunu yaşamıştım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h