Kayıtlar

Nisan, 2008 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

anıl

Taşıması zor bir isimdir Anıl. Telaffuzu zordur, tanışırken içinde bulundurduğu sert ünlüler nedeniyle ilk izlenim olarak sert bir görüntü çizdirebilir. Sert ünlüleri yumuşatmaya kalksanız nereye kadar, en fazla sesinizin ayarını biraz daha kısabilirsiniz. Bu da anlaşılması / alışılması zor olan isminizin yanlış anlaşılmasına davetiye çıkarır. İsminizi iki kere tekrar ettiğiniz halde anlamayan kişilere sinir olup belli etmeme özelliğini küçük yaşlarda kazanmışsınızdır ve bu tiplerden size fayda gelmeyeceğini de bilirsiniz. Asla aynı tonlama tutturulamaz. İstediğiniz kadar pratik yapabilirsiniz ama her seferinde yepyeni bir anıl çıkar ağzınızdan. Anıl yeni bir isimdir. Her çevrede kabul görmemiştir. Üniversitedeki ilk günlerde edebiyat dersine giren şahıs tarafından: "ne o öyle saçma sapan isimler koyuyorlar çocuklara anıl filan" cümleciği kurulabilir ama siz alttan almasını bilirsiniz zaten devam zorunluluğu yoktur bu derste, ne olacaktır.

Anıl tüm bunlara rağmen güzel bir is…

16 Mart 08

Resim

pdf sayfalar

Google Earth 4.3 Çıktı

Resim
Google Earth ara sıra (nasıl giderim bilgisi için) kullandığım güzel bir program. Bugün açtığımda yeni sürümünün çıktığını ve denemek isteyip istemediğimi sordu. Teklifi için teşekkür ettikten sonra indirdim. Yeni özellikleri beni sevindirdi, daha önce denemediyseniz bir göz atın.

Türkçe desteği: Programı kullanmak için İngilizce bilmeye gerek yoktu ama Türkçe olması insanın gözüne daha hoş geliyor. Sadece arayüz değil kullanım kılavuzu, başlangıç ipuçları...

Gerçek görünümleriyle dünyanın her yerindeki binalar: Bizim apartman yok ama şehirlerin önemli yapıları 3 boyutlu olarak görülebilir.


Gün ışığı özelliğiyle, şafaktan akşama değişen görünümler: En güzel özellik bu, benim gibi saat farklarını karıştıranlara da yardımcı oluyor.


Uzaydan sokak seviyesine hızlı gezinme: Hissedilebilir bir hız artışı olmuş önceki sürümüne göre.

He Shouldn't-a, Hadn't-a, Oughtn't-a Swang on Me

He sleeps out there, out where the coyotes wail
The reason he ain’t at the bar with the boys
Makes quite a dismal tale ...

He shouldn’t-a, hadn’t-a, oughtn’t-a swang on me
He oughtn’t-a, shouldn’t-a, hadn’t-a, no, siree
You don’t get many callers
Sleeping on the lone prairie
But he shouldn’t-a, hadn’t-a, oughtn’t-a swang on me.

Way out West we're wild and wooly, in order to explain it fully:
We're tall grown, all grown,
All the men are hairy-chested
And all the women, double-breasted
We're lady-like until molested,
And then we're on our own!

He shouldn’t-a, hadn’t-a, oughtn’t-a swang on me.
He oughtn't-a shouldn't-a hadn't-a felt so free,
His wife gets the the insurance,
And I'm sorry as can be,
But he shouldn’t-a, hadn’t-a, oughtn’t-a swang on me.

This here job is mighty trying,
Sometimes the room is fairly flying with
High balls, eyeballs
... til somebody got 'em
Tore up the joint from top to bottom
I think I was that one that shot him
As near as I recall.

He shouldn’t-a, …

GNU/Linux'da romantik komedi senaryoları

MEncoder birçok harika iş yapıyor. Bunlardan bazılarını buradan ve buradan görebilirsiniz. Başlıkta da belirttiğim gibi bir mkv'yi avi'ye çevirmek istiyordum ve yukarıdaki bağlantılardaki bir kaç kod tada tada tam. Yalnız dosya çok büyük olduğu ve bana yalnız küçük bir kısmı lazım olduğu için tamamını çevirmek gereksiz olacaktı. Bunun için de anahtar ifadeler vardı tabii. Konsol git gide gözüme kullanıcı dostu gelmeye başlıyor. Uzatmadan kodu yazayım, ayrıca ileride MEncoder (ve buna benzer diğerleriyle) ile ilgili başka senaryoları da burada (bu başlık altında) paylaşırım haberiniz olsun:

senaryo 1: mkv'nin belirli bir kısmını avi'ye çevirme
$ mencoder "Harika Bir Film İzlemek İçin.mkv" -oac pcm -ovc copy -o "Harika Bir Şarkı Dinlemek İçin.avi" -ss 61:31 -endpos 4:00

$ mencoder "Harika Bir Film İzlemek İçin.mkv" -oac mp3lame -ovc xvid -xvidencopts pass=1 -o "Harika Bir Şarkı Dinlemek İçin.avi" -ss 61:31 -endpos 4:00tahmini olarak …

QL

Quantum Leap çok güzel bir bilim kurgu olmasının yanı sıra bir çok yan özelliği sayesinde de en iyi dizi olmayı başarıyor. Bunlardan biri müzik konusunda yaptığı göndermeler. Sanatçılarla etkileşimler, ilhamlar, yönlendirmeler. Buradaki yazıda bir kaç örneğini görebilirsiniz.

İkinci güzelliği de İngilizce terimlerin, deyimlerin nasıl evrim geçirdiği, nasıl birinin bırakılıp yeni birine geçildiğini gösteriyor. En son örneği far out> awesome. Bununla ilgili bağlantı da bu.

Laff-A-Munich

Hello Internatioanal Buddy,

You've reached this page because we are currently not
allowed to share our videoes across United States
borders. It sucks. We know.

In the meantime, why not play a game on the main site
or log on to our message boards to tell us how much
you hate us now?

Sincerely,
adultswim.comÖnceki yazıyı okuduysanız eski bir çizgi film hakkında bazı bilgiler vermiş olduğumu görmüşsünüzdür. Pek fazla kişisel yorum eklemedim, hangi takımı tuttuğumu, sadece Yogiler'in takımının hayvanlardan oluştuğunu, Scoobyler'de ise hayvan olarak bir tek köpek olduğunu, Gerçek Kötüler'e hayranlık duyduğumu.

Yalnız yazıyı onuncu kere kontrol ederken (okuyucularıma mükemmel bir içerik sunmak adına) Laff-A-Munich'den bahsetmeyi unuttuğumu gördüm. YouTube bağlantısını önceki yazının bir yerlerine iliştirdikten sonra hiç bir şey olmamış gibi yoluma devam edecektim. …

Lafalimpics Olimpiyatları

Resim
Türkiye'de 85 doğumluların çoğu gerçek olimpiyatları izlemeden önce Lafalimpics Olimpiyatları'nı izlemiştir. Hatta kimileri çok etkilenip sadece izleyici olarak kalmamayı bile seçmiştir. Bu çizgi filmin (sanırım çocuklukta devamlılık kavramının olmamasıyla ilgili çizgi dizi demememiz) arkasındaki isim Hanna-Barbera'ydı, çocukluğumu ve kişiliğimi de bu adamlar şekillendirdi zaten.


Lafalimpics Olimpiyatları tekrar havalanıyor (yayınlanıyor demekten daha havalı değil mi) ülkemizde. Kanal 7 ekranlarında hafta içi her gün saat 12.00'de izleyebilir ve çocukluğunuzun o erken saatlerini yad edebilirsiniz. Yalnız bölümleri hangi sırayla yayınlıyorlar emin değilim. Dün "Quebec and Baghdad" bölümü bugün ise "South America and Transylvania" bölümü yayınlandı. Tüm bölümler hakkında ayrıntılı bilgiyi TV.com'da bulabilirsiniz.

Yarışmacılar


Sunucular

Konuklar


Telif Meselesi: Resimlerin bazıları Google'dan bazıları televizyondan alınmıştır, bazı kesme, biçme ve b…

yine şarkılar (şarkılar iii)

Her yerde vida vardı
Biri atmıyordu belli ki

Kahve bitmiş her şey yitmiş
Süt düşmüş kupa kırılmış

şarkılar i
şarkılar ii
şarkılar iv

bir azarlanmayla ölümünü düşünen çocuklar gibi

...
Acılar da acılaşıyor gittikçe
Sanki
Bir azarlanmayla ölümünü düşünen çocuklar gibi
...

Edip Cansever - Manastırlı Hilmi Beye Üçüncü Mektup - Bezik Oynayan Kadınlar

ölümle tanışılmamış yaşlarda
çocukça bir intikam çeşidi asla gerçekleşmeyen
o kadar ağlıyorum ki gözyaşımda boğuluyorum
ben üzüldüm siz de üzülün diyorum
sonra bir mucize oluyor bu da geçiyor

Ne zaman bunu yapan bir tek ben varımdır diye düşünsem yanılıyorum. Kapılara tırmanan tek kişinin ben olduğunu sanıyordum Küçükken Kol ve Bacaklarını Açarak Kapıya Tırmanmış Çocuk derneğini görene dek. Buna benzer ve beterleri de var. Üste bahsi geçen ve aşağıdaki dört bağlantı da bununla ilintili.

Geçenlerde de insanın geleceği hakkında "spoiler" alması durumuna tanıklık ettim Yurttaş Kane'i izlerken. Sonra da en mutsuz sonla biten filmler anketi gördüm bir yerlerde aklıma hemen Mortuary geldi. Aile üzerine bir film. Merdiven Altındakiler'i hatırlattı biraz, onun kadar başarılı olmasa da. Biraz adaktaki durum var. Bi biskrem…

En Az 6 Blog Açın

Henüz bir devlet büyüğümüz tavsiye etmemişken ben edeyim dedim. Ben yolu yarıladım, darısı sizin başınıza. Aslında okunmadıkça insan yazmayı bırakır ama bazen böyle ters etkiyip blog üstüne blog açma vakaları da görülebiliyor.

Açık kaynak oyunlar olsun kapalı kaynak oyunlar olsun uzun süredir takip ettiğim pek fazla mecra yok. Tam istediğim gibi, şöyle şöyle de olsaydı keşke demediğim bir yer henüz bulamadım. Ben de en çok kendimi mutlu edecek tabii bu arada okurların da en az benim kadar eğlenebileceği bir blog açmaya karar verdim.

Penguenler de Oynar yakında oyun oynamayı seven herkesin ara sıra bakması gereken bir yer olup çıkacak (çok uçtum ki talep artsın). Hani bir oyun oynarsınız ve eğer severseniz arkadaşlarınız henüz duymamıştır ihtimalini düşünerek onlarla da paylaşırsınız e-posta atarak. Biraz buna benziyor. Biraz da GNU/Linux'da oyun yok diyenlerin yanıldığını yüzlerine bir tokatt gibi çarpma sevdası. Blog'un ismi White Men can't Jump'a ve Çirkinler de Sever&…

. o O düşünce balonu

°°Hani karikatürlerde vardır düşünce balonları. Karikatürde oynayan kişinin o anda aklından geçenler yansıtılır bunun yardımıyla. Hatta normal konuşmayla düşüncenin karıştırılmasıyla ilgili de birçok espri vardır.°°

°°Bunu yazı diline de uyarlamaya karar verdim. Tüm edebiyat dünyasında kabul görmesini sağlamak için en kısa zaman içinde lobi çalışmalarına başlayacağım.°°

°°Her gün harika bir şey keşfediyorum. Harikalığımda kaynaklanıyor galiba.°°

“Evet basit belki ama yararlı olacağını düşünüyorum.”

ters yürümek

Eylemimizin adı ters yürümek veya bazı yörelerdeki ismiyle geri geri yürümek, çocukluğumda çokça yaptığım ve zevk aldığım artistik yürüme dallarından biriydi. Ama yaş belli bir çıtanın üstüne atladığı zaman toplum içinde yapmak zorlaşıyor.

Geçenlerde İsviçreli bilim insanları ve Norveçli balıkçıların ortaklaşa yaptıkları bir piknik sırasında geçen konuşmada ters yürümenin birçok faydası olduğu iddiası ortaya atıldı. Ben de istemeden kulak misafiri oldum. Başlıca faydaları şunlarmış:

- Ters yürümek daha fazla kalori yakar. Aldığınız o kadar kiloyu vermek için yapmanız gereken tek şey ters yürümek. Ters yürümek insan vücudu için düz yürümekten daha bir biçilmiş kaftandır. Böylece hiç çalıştırılmayan kaslar da kapasitiflikten efektifliğe seyrederek yağların erimesine yardımcı olur. Hadi bunlar biraz inanması güç şeyler. Düşüp kalkarak yakacağınıza da mı inanmıyorsunuz.

- Ters yürürken birine çarparsanız size bir şey diyemez. Birincisi cesaretinizden korkar, karşılaşmaya bir sıfır yenik başl…