Þ (Thorn)

Þ harfi alfabemizde kendisine bir yer bulamasa da benim için oldukça tanıdık bir en küçük dil bilgisi ötesidir. Anlık bir dikkatsizlik, bir astral seyahat dönüşü üzerimizden atamadığımız mahmurluk, dikte edeni kulağımızla dinlememezlik neticesinde ortaya çıkar. p harfi yerine b harfi veya b harfi yerine p harfi yazılması ve zamanın 27 de biri süresinde yaptığımız hatadan dönme çabasının neticesidir.


Giderilmediği durumlarda bir imla hatası olarak tüm dikkatleri üzerine çeker. Ama sağ el kalem tutmakla meşgul olduğu için masada kendi halinde duran silgiyle bu yanlıştan dönülmesi için bir çaba göstermez. Tekrar görüldüğü sınavdan bir önceki gece kaderi şekillenir, ya yola getirilerek alması gereken biçeme transform edilir ya da dağınık bırakılarak sevindirilir garip, hem sabah erken kalkıp çalışırımdır, ne olacaktır.

ne diyom ben ya
sonradan gelen not: burada da bahsi geçmiş.

Yorumlar

  1. ayrıca Türkçeye hakim olamayan kul yapısı bilgisayar programları ş yerine disple ediyorlar ekrandaki ilgili bölgeye.

    YanıtlaSil
  2. bu hata (p harfi yerine b harfi veya b harfi yerine p harfi yazılması) asla cümle başında yani büyük harfle yapılmaz, bunlar önemli şeyler, bilinsin.

    YanıtlaSil
  3. buna benzer bir hatayı noktalı harflerde de yapıyorum. bazen koymayı unutuyorum i, ö, ü'nün noktalarını, bazen de fazladan yer ettiriyorum ı, u ve o'nun üzerine elektrondan hallice yuvarlak şeyleri.

    YanıtlaSil
  4. henüz büyümemişken de ş ve j harflerini telaffuzda sorunlar yaşıyordum, fazla bir kelime olmasa da bunlarla başlayan yine ben alttan alayım dedim ve öğrendim. jale şakır, jilet, şeker.

    YanıtlaSil
  5. insanın kendini övmesi ne kötü bir şey ya, hem de 72 ekranda hiç yakışmıyor, ayıp ayıp.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h