Tek Ders Nedeniyle

Sekize kurmuş olmama rağmen ancak dokuzda kalktım. Nedense kalkar kalkmaz kahvaltı yapamıyorum, en azından bir iki saat geçmesi gerekiyor aç olduğumu idrak edebilmem için.
Baştan savma bir kahvaltının ardından toplu taşıma araçlarının birinden istifade ederek oy verme münasebetiyle Alaaddin' e gittim.

İki yıl burada kalmıştım, ailemden ayrı ilk iki yıl. Ayaklarım yolları ezbere biliyordu, hiçbir komut vermeden vazifelerini icra ediyorlardı, ben de şu değişmiş, şu aynı kalmış diyerek etrafı süzüyordum.

Gecenin bir vakti acıktığımız zaman bekçiyi kandırarak ayağımızda terliklerle koşturarak geldiğimiz Burcu Fırın duruyordu ama bizim yurt kapanmış yerine kız öğrenci yurdu açılmış, kim bilir kimler kalmış 206 da benden sonra.

Oy kullanacağım okulu buldum. Önümde göz korkutucu bir kalabalık yoktu, kısa sürede elimde oy pusulası, zarf ve mühürle sıraların üst üste üstte üssttte konulmasıyla oluşturulmuş oy verme yerine gittim ve mührü kazanmasını istediğim partinin yuvarlağına dışarı taşmamasına özen göstererek bastırdım. Katlayıp zarfa koydum, zarfı kapattım, sandığa attım. Parmağımı boyadılar, imzamı attım, çıktım. Geldiğim yollardan ekmek kırıntılarını toplayarak geri döndüm. Elimdeki su ısındığı için gazete alırken yeni bir tane aldım. Başka bir toplu taşıma aracına binerek eve doğru yollandım.

Eve geldim. Yarısını yolda okumuş olduğum gazeteyi bitirdim. Karnımın acıkması üzerine mutfağa girdim. Kaynayıncaya kadar karıştırdığım içinde hazır çorba olan bir litre suyu mecburiyetten ve afiyetle içtim.

Duşumu aldım, sandalyeye oturdum ve bunları yazdım. Bu tek ders sınavının tek faydası oy kullanabilmemi sağlaması oldu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h