Programlamanın Öğrettikleri

bas:

http://opereysin.com/edebi-hezeyanlar/737-programlama-bize-neler-ogretti/ adresindeki "Programlama bize neler öğretti?" ye yorum yazacaktım ama üyelik istediği ve benim de bunu gereksiz bulmam üzere, söyleyeceklerim beynimde kaldı, içim el vermedi, buraya yazayım dedim.

Üçüncü maddede anlatılanlara fazlasıyla katılıyorum. Asla bir hafta önce öğrenmeye başladığınız "c" de tetris yapacağım demeyin, belki yaparsınız ama üzülürsünüz, canınız acır. Önce sayı tahmin yapın, sonra yılan oyunu yapın sonra tetris yapın, benim yuvam yıkıldı sizinki yıkılmasın :)

[

tetristeki sorunlar :)

şekillerin üst üste binememesinden kaynaklanan "tetris" yapamama (puan alamama) ve oyunun sonsuza kadar sürme tehlikesi

şekillerin hızlı indirlmesi durumunda aşağı çizgiyi (sınırı) delip geçmesi

köşelere yakın şekil değiştirildiğinde yan sınırların dışına taşma

...
]

beş bence biraz dörtle çelişiyor, ben ziyadesiyle dörde katılıyorum.
--


Programlamanın bana öğrettikleri ise:

.oyun oynamaktan daha zevki bir şey varsa o da onu yazmakmış

.her coder bana kodunu versin benim kodum bakire olsun mantığına bürünseydi herkes, bi bok öğrenemezdim

.program yazma ve uyku düzeni aynı odada barınamazlar, nasıl ki heyecanlı bir kitabı, başladığımız güzel bir filmi bırakamazsak yarıda, programlamada da o an hedefimiz neyse ona ulaşmadan gözümüze uyku girmez, bilgisayar kapatılar, yatağa yatılar, gözler kapanır ve bir şimşek, nerede hata yaptığımız aklımıza gelir ve bilgisayar açılır, o sırada bizim yaptıklarımızdan habersiz hoca da dışarıda ezan sesinin yayılmasını sağlar

.bana hızlı yazma (klavyede) alışkanlığı kazandıramadı ama olaylara sıradanın dışından da bakma adına çok şeyler öğretti (yaptığınız programı izah etmek zorunda kalmak)

.arkadaş bulmama, sosyal hayata akmama da bir faydası olmadı, belki ileride çok iyi (olması gerektiği gibi olan) programlar yazarsam bir kaç kendini bilmez hayran kazandırır diye umuyorum

.merhaba dünya

.kanı akıyorsa ölebilir o halde bir işin yapılması için mutlaka bir program vardır

şimdilik goto bas:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h