SELÇUK EVRENKENTİ

Bazen ne işim var benim burada dedirtse de iyidir, güzeldir, tatlıdır imajı vermeye başlayan ama son seneme girdiğim için beni artik pek alakadar etmeyen evrenkentdir kendileri.

Öğrencileri http://www.selcuk.edu.tr/ adresini sadece notlarını öğrenmek için kullandıkları için Konya’ da gerçeklesen etkinliklerden pek haberleri olamaz ve Konya’ da gerçekleştirilen ilk kitap fuarına kayıtsız kalabilirler.

ÖSS sonucunda buraya kapak atan öğrenciler genelde ilk senelerini devlet veya özel yurtlarda konaklayarak geçirirler. İkinci senelerinde dillerine maymun gözünü açtı şarkısını pelesenk ederek yanlarına aldıkları iki üç arkadaşla ev aramaya çıkarlar. Çarşı olarak nitelendirilen alaadin ve zafer bölgesinin bir saatlik tramvay yolculuğunu ben çekemem yazın yürüyerek kışında dolmuşla tıpış tıpış giderim diyenler Bosna hersek mahallesini tercih ederler. Burada ilk önce kapıcılarla laf ebeliği yaparak ev sahiplerinin telefon numaralarını almaya çalışırlar Konya’ nın kavurucu sıcağı altında, zira emlakçılar kendileri içinde gereksiz bir tutar talep etmektedirler. Çalışmalarında başarılı olanlar 250-450 arası ev bularak mezun olana kadar rahat etmeye çok yaklaşmışlardır artik.

Ders dışında vakit geçirmek için bilmer adındaki bilgisayar merkezi (cenneti) idealdir. Ders çalışmak içinse kütüphanede sınav zamanları hariç her zaman yer bulabilirsiniz, dergiler geç gelir ama alışırsınız bir süre sonra önceki ayın dergilerini okumaya hatta kütüphane de yeteri kadar vakit harcar ve alt kattaki arşive bakarsanız karşılaşacağınız bazı dergiler yüzünüzde bir tebessüm oluşturacaktır.

Eğer bisiklet kullanmamanız için benim gibi haklı bir mazeretiniz yoksa tavsiye ederim, benim arkadaşım öyle yapıyor ben minibüslerde rezillik çekerken o hem spor yapıyor hem de benim gibi derslere geç kalmıyor.

Şu andaki sloganı değişen ve değiştiren üniversitedir. Çok yavaş olsa da gerçekten durum böyle. İlk sene her adım da ha dayak yedim ha yiyeceğim diye yürürken şu anda en azından yerleşkenin benim ayak bastığım bölgelerinde durum böyle değildir. Öğrencileri genelde çimlerde oturduktan sonra çöplerini olay mahallinde bırakma taraftarıdırlar bende minibüsle o cadde boyunca kulaklarını çınlatmayı bir görev edinmişimdir sabahın köründe.

Bilgisayar merkezinde çalışan bazı gereksiz kişilere indirdiğiniz Linux isolarını nasıl yazılacağını tarif etmek zorunda kalabilirsiniz.

Yemekhanesi vardır bir de eskiden normal on - on beş günlük kartlar alırdık çok güzeldi kolaydı. Artık otomatik sisteme geçilmiştir bize verdikleri kredi kartı – öğrenci kartı bileşimi olan bir kartla sözde işiniz kolaylaştırılmıştır. Ama harcadığınız eforu şöyle özetleyeyim para yükleme makinesine gidin para yükleyin sonra yüklediğiniz parayı biraz ötedeki yetkililere onaylatın, kartınızdaki parayı karşıdaki görevli sayesinde yemek puanına çevirin, sıraya girin… Ayrıca yemekhaneye arka taraftan giderken bir yol vardır dairesel, orda yüksek kenarda düşme tehlikesini hiçe sayarak yürüyen birini görürseniz itmeyin büyük ihtimal benimdir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h