ÇOK KÖTÜ

İnsanlar ne kadar kötü. Acaba farkında mı böyle olduğunun. Haklı çıkarır mı nedenlerinin olması. Ahlak gelişimi seviyesinin birinci basamağından öteye geçebiliyor muyuz. Acaba kötüler kötü olduklarını mı kabul ediyorlar yoksa kötülere göre kötü iyi mi eğer böyleyse herkes kendine göre iyi mi?

Karnım ağrıyor açlıktan ama bir şey yiyemiyorum insanların birbirini yedikleri şu dünyada. Karşımızdaki herkesi geçilmesi gereken bir rakip olarak, yok edilmesi gereken bir hedef olarak mı görüyoruz? İlahi adalet var mı, ya biz yeterince adil miyiz kendimize ve diğerlerine. Yoksa gereğinden fazla mı değer veriyoruz hak etmeyenlere. Ne zaman mutlu oluruz, başkasının mutsuzluğu bizim mutluluğumuz oluyorsa neden bu böyle?

Yüzüklerin Efendisi’ nde şöyle bir söz vardı; “yaşayan insanların çoğu yaşamayı hak etmiyor, ölenlerin ise çoğu ölmeyi hak etmemişti, onları geri getirebilir misin.” Benim ya da senin amacımız ne, kimim ben. Kendime ne kadar yabancıyım. Neden değiştiremiyorum tutumlarımı, davranışlarımı. Empati diye de bir şey vardı ne kadar çok insan var yalnızca kelimenin anlamını bilip uygulamayan.

İnsanlar ne kadar ilginç. Peki ilginç ne demek, ilginç olmak için hangi özellikleri taşımalı. Herkese göre ilginç gelebilecek bir şey var mı?

Saçmalamak. İnsan ne kadar çok saçmalar hayatı boyunca. Artık yazarak saçmaladıklarımı daha kolay görebiliyorum bunu yapabilmem yirmi yılımı almış yazık ama hayatına son noktayı koymadan önce bir kez bile yapmamış olanlar kadar değil.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h